آرشیو شهریور ماه 1400

انتشار مقالات مختلف

لوازم يدكي ليفان و چانگان را از كجا بخريم؟

۷ بازديد

ليفان و چانگان جز خودروهاي خارجي ساخته شده توسط كشور چين هستند. ورود اين خودروها به كشور ما از سال هاي ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ بود كه رونق گرفت و مورد توجه مشتريان واقع شد. در ابتدا از قيمت بالايي برخوردار بودند و كمتر خريداري مي­كردند. اما پس از اينكه خودروهاي ليفان و چانگان مورد توجه شركت خودروسازي ايراني سايپا و كرمان موتور قرار گرفتند و توسط آن ها مونتاژ و به بازار عرضه شدند، قيمت نيز به طور چشمگيري كاهش يافت. پس از آنكه اين خودروها روند صعودي پيدا كردند، درخواست براي لوازم يدكي آن ها نيز افزايش يافت و بازار مربوط به خود را به وجود آورد.

از مدل هاي معروف اين دو شركت خودروسازي يكي ليفان ۵۰X و ديگري چانگانCS35  است.

لوازم يدكي ليفان ۵۰X

جز خودروهاي هاچبك مي­باشد كه با كمي افزايش ارتفاع سعي كرده تا در دسته كراس اوورها قرار گيرد. X50 مناسب خانواده هايي با جمعيت كم است. موتور ۴ سيلندري با حجم ۱.۵ ليتري در آن استفاده شده و جعبه دنده ۵ سرعته در آن تعبيه شده است.

لوازم يدكي ليفانX50  شامل داشبورد، انواع چراغ‌ها، پيستون، سرپولوس و… است كه به راحتي مي­توانيد در فروشگاه‌ها پيدا كنيد.

لوازم يدكي چانگان CS35

اين خودرو نيز جز خودروهاي شاسي بلند مي­باشد و مناسب خانواده هاي پر جمعيت است. موتور اين خودرو ۱۱۲ اسب بخار قدرت دارد و ديفرانسيل جلو مي­باشد.

لوازم يدكي چانگان CS35 شامل انواع چراغ‌ها، جعبه فرمان چانگان CS35 ، آفتابگير راست چانگان CS35، سپر، ياتاقان و… است كه به راحتي در فروشگاه‌ها پيدا مي­شود.

لوازم يدكي

در نتيجه استفاده مكرر، خودروها گاه به گاه در معرض خرابي قرار مي­گيرند، كه به دليل پايان عمر آن ها نياز به تغيير و تعويض برخي قطعات دارد و به اين ترتيب ماشين مي­تواند مانند گذشته خوب كار كند. با گسترش بسياري از انواع قطعات خودرو، تعداد زيادي از آن ها در بازار وجود دارد. برخي از اين قطعات كه در اختيار مصرف كنندگان قرار مي گيرد تقلبي است و كارايي ارائه شده توسط خودروهاي مشابه را به خودرو نمي­دهد و بسياري از رانندگان ممكن است قرباني خريد اين قطعات به اصطلاح اصلي شوند.

تقسيم بندي لوازم يدكي ليفان و چانگان

خوب است به انواع قطعات يدكي در بازار، كه معمولا به چهار نوع تقسيم مي­شوند و به شرح زير هستند بپردازيم:

  1. قطعات اصلي خودرو

اين قطعات توسط خود سازنده خودرو توليد مي­شوند و اين قطعات معمولا در نمايندگي هاي اين شركت ها يافت مي­شوند و بسته ها يا روكش هاي آن علامت واترمارك سازنده را دارد و اين قطعات معمولا گران هستند.

  1. قطعات خودرو تجاري با كيفيت بالا

اين يكي از انواع قطعات است كه در بسياري از بازارها يافت مي­شود و اين قطعات معمولا توسط شركت هايي توليد مي­شوند كه نام سازنده خودرو را بر خود دارند و داراي كيفيت بالايي هستند كه بسيار شبيه به قطعات اصلي است. از نظر قيمت، اين قطعات با قيمت مناسب و كمتر از قيمت قطعات اصلي از ماندگاري خوبي برخوردار هستند و سازنده ضمانت خوبي را براي اين قطعات ارائه مي­دهد.

  1. قطعات خودرو تجاري با كيفيت پايين

يكي از انواع قطعات بد است كه استفاده از آن در خودروها توصيه نمي­شود و تفاوت آن با نوع قبلي اين است كه اين قطعات در مراكز تعمير و نگهداري و نمايندگي هاي ناشناخته ظاهر مي­شوند و اين قطعات هيچگونه ضمانتي ندارند و اين شواهد كافي از كيفيت پايين آن ها دارد. علاوه بر اين قيمت آنها در مقايسه با نوع دوم بسيار پايين است و بسته بندي يا جلد آن ها هيچ گونه جزئيات يا اطلاعات مربوط به اين قطعات را ندارد.

  1. قطعات تقلبي خودرو

اين نوع از همه بدتر است و نبايد از آن ها استفاده كرد، حتي اگر اين قطعات ساده و بي اثر در خودرو باشند. به عنوان مثال، ممكن است در بازار از يك قطعه دو نوع پيدا كنيد كه از نظر ظاهري يكسان هستند اما قيمت يكي از آن ها از ديگري كمتر است. بايد از مدلي كه قيمت كمتري دارد اجتناب كنيد چرا كه اين مدل هاي تقلبي اگر در خودرو نصب شوند، باعث مي­شود مشكلات بيشتري براي خودرو به وجود آيد. مخصوصا براي اينكه ماشين درست كار كند، بايد داراي قطعات يدكي اصلي باشد به طوري كه باعث آسيب به ساير قسمت هاي خودرو نشود.

خريد مستقيم لوازم يدكي

فرايند خريد از سايت هاي فروشگاهي براي فروش كليه قطعات خودرو، در دوره اخير، روند خريد قطعات خودرو را نسبت به سال هاي قبل بسيار آسان‌تر كرده است و باعث صرفه جويي در وقت و هزينه شما مي­شود.

برخي از سايت ها برخلاف فروشگاه هايي كه قطعات معمولي و غير اصل را به فروش مي رسانند، قطعات اصلي را ارائه مي­دهند، كه در مدت كوتاهي خراب مي­شوند و بسياري از مردم به دنبال بهترين سايت فروش قطعات خودرو براي حصول اطمينان از كيفيت قطعات مي­باشند. از اين رو به تمام افرادي كه به دنبال خريد از وارد كننده لوازم يدكي ليفان و لوازم يدكي چانگان هستند توصيه مي كنيم سايت تري اس را از دست ندهند.

منبع: ايراني كار

انواع بلبرينگ و بارهاي وارد بر آن

۴ بازديد

شما خيلي راحت مي­توانيد بلبرينگ مورد نظر حود را از طريق بيرينگ مارت خريداري نماييد. بيرينگ مارت واسطه ها را حذف كرده است تا با كمترين هزينه و در سريع ترين زمان، قطعات را به دست مشتريان برساند.

انواع بلبرينگ

اصطكاك همان طور كه داراي مزايايي است، داراي معايبي نيز مي­باشد. اين معايب شامل خوردگي، خراشيدگي و ساييدگي است. براي اينكه براي اين مشكلات راه حلي پيدا كنند، قطعه اي به نام بلبرينگ به وجود آمد. بلبرينگ ها زير مجموعه اي از ياتاقان ها مي‌باشند.

بلبرينگ ها براي اطمينان از عملكرد روان و كارآمد در بسياري از ماشين ها با حركت دوار از چرخ ماشين و موتور استفاده مي­شود. بلبرينگ نوعي ياتاقان است كه سه عملكرد اصلي را انجام مي­دهد در حالي كه حركت را تسهيل مي­كند، بارها را حمل مي­كند، اصطكاك را كاهش مي­دهد و قطعات متحرك ماشين را در موقعيت قرار مي­دهد.

انواع مختلفي از طرح ها و برنامه ها براي بلبرينگ وجود دارد و طراحي آن ها مختص كاربرد صنعتي و نوع بار آن ها است. برخي از طرح هاي رايج بلبرينگ عبارتند از:

  • بلبرينگ تماس زاويه اي: اين بلبرينگ براي كارهاي تحت بارهاي شعاعي و محوري تركيبي طراحي شده است. اين بدان معنا است كه نيروها از يك مسير به زاويه ديگر به مسير ديگر منتقل مي­شوند . آن ها علاوه بر  نيروهاي شعاعي، نيروهاي محوري را در هر دو جهت جذب مي­كنند. گشتاور پايين آن ها را براي سرعت هاي بالا مناسب مي­كند.
  • بلبرينگ محوري: اين مدل ياتاقان توپ رانشي نيز ناميده مي­شود، اين ها طوري طراحي شدند كه تحت نيروي موازي با محور ياتاقان يا بارهاي محرك اعمال مي­شوند.
  • بلبرينگ هاي شيار عميق: براي حمل بارهاي محوري و شعاعي طراحي شدند. پركاربردترين بلبرينگ ها، بلبرينگ هاي شيار عميق هستند. به لطف طراحي ساده آن ها، نگهداري آساني دارند و به شرايط كار حساس نيستند، بنابراين در طيف گسترده اي از كاربردهاي مختلف استفاده مي­شود. اندازه بلبرينگ با توجه به كاربرد آنها متفاوت است و عرض بلبرينگ نيز بستگي به كاربرد دارد. به عنوان مثال، بلبرينگ هاي مقطع نازك در شرايطي استفاده مي­شوند كه فضا در درجه اول قرار دارد. آن ها علاوه بر نيروهاي شعاعي، نيروهاي محوري را  در هر دو جهت جذب مي­كنند كه براي سرعت هاي بالا مناسب مي­شوند.
  • بلبرينگ خطي: طوري طراحي شده است كه امكان حركت در يك جهت در امتداد يك محور خطي را فراهم مي­كند.
  • بلبرينگ خود تراز: بلبرينگ با دو مجموعه توپ كه خود را تراز مي­كند و بارهاي محوري شعاعي و سبك را حمل مي­كند. بلبرينگ هاي خود تراز شامل يك رديف دوتايي از توپ ها هستند كه هدايت مي­شوند و دو رديف حلقه داخلي رينگ دارند اما داراي ويژگي خاصي از يك رينگ حلقه بيروني كروي پيوسته نيز هستند كه باعث مي­شود حلقه داخلي توپ، درون حلقه بيروني بچرخد. اين چيزي است كه درجه اي از هم ترازي را در برنامه امكان پذير مي­كند.
  • بلبرينگ كروي: ياتاقان هاي غلتكي كروي بسيار محكم هستند و بر اساس همان ياتاقان هاي خود تراز كار مي­كنند، با اين تفاوت كه از غلتك هاي كروي به جاي غلتك هاي توپي استفاده مي­كنند كه اجازه مي­دهد بارهاي بيشتري متحمل شوند. اين مي­تواند ناهماهنگي بين محور و محفظه را جبران كند. غلتك هاي كروي براي جذب بارهاي شعاعي زياد و بارهاي محوري متوسط مناسب هستند.
  • بلبرينگ استوانه اي: ياطاقان غلتكي استوانه اي از خط تماس بين عناصر نورد و مسيرهاي مسابقه استفاده مي كند كه توزيع عوامل تنش را در محل تماس بهينه مي كند. اين ترتيب به اين معني است كه رولبرينگ هاي استوانه اي داراي بار شعاعي بسيار بالايي هستند. بسته به طراحي، ممكن است بتوانند مقادير محدودي بارهاي محوري را منتقل كنند.
  • بلبرينگ هاي رانشي: رانش توپ بلبرينگ دو شامل ديسك هاي بلبرينگ است. بلبرينگ هاي رانشي صرفا براي جذب نيروهاي محوري در يك جهت توسعه يافتند، به اين معني كه مي­توانند محور را در يك جهت قرار دهند.
  • بلبرينگ كف گرد: اين مدل بار محوري را در يك يا دو جهت كنترل مي­كند و نبايد تحت بار شعاعي قرار بگيرد.

مواد مورد استفاده در بلبرينگ بستگي به كاربرد آن ها دارد. اكثريت قريب به اتفاق بلبرينگ از فولاد ساخته شده است. انواع ديگر مواد شامل ياتاقان هاي فولادي ضد زنگ براي بهبود مقاومت در برابر خوردگي و ياتاقان توپ هيبريدي است كه براي آن ها توپ هاي سراميكي قسمت هاي متحرك بلبرينگ بين قسمت هاي داخلي و خارجي براي رسيدن به سرعت چرخشي بالا هستند.

بارهاي وارد شده بر بلبرينگ

شعاعي: اين مدل با قرار دادن محور در زمان تغيير بار و دور در مركز، بار شعاعي را كنترل مي­كند.  در اين مدل در برابر چرخش، مقاومتي صورت نمي­گيرد، چرا كه از راندمان كاسته مي­شود. نمونه هاي آن شامل بلبرينگ شيار عميق يا خود تنظيم مي­باشند.

محوري: اين مدل، بار محوري را تحمل مي­كند و نام ديگر آن رولبرينگ كف گرد است.

شعاعي محوري: در اين مدل بارهاي محوري و شعاعي توسط بلبرينگ تحمل مي­شود. نمونه هاي آن شامل بلبرينگ هاي تماس زاويه اي و مخروطي مي­باشد.

خريد بلبرينگ

شما خيلي راحت مي­توانيد بلبرينگ مورد نظر حود را از طريق بيرينگ مارت خريداري نماييد. بيرينگ مارت واسطه ها را حذف كرده است تا با كمترين هزينه و در سريع ترين زمان، قطعات را به دست مشتريان برساند.

منبع: شمانيوز

نردبان طنابي

۴ بازديد

نردبان هاي طنابي با انواع نردبان هاي معمولي كه از آن ها استفاده ميكنيد، متفاوت است. دليل آن اين است كه براي موقعيت هاي خاصي طراحي شدند و ممكن است همه افراد در استفاده از اين نوع نردبان به اندازه كافي ماهر يا حتي از نظر جسمي قادر نباشند. در اينجا يك بحث در مورد نردبان هاي طناب دار، نحوه استفاده از آن ها و نحوه ايمن سازي وجود دارد.

نردبان طناب در اصل هر نوع نردباني را توصيف ميكند كه در آن در ريل ها يا قسمت هايي از نردبان كه پله ها را پشتيباني ميكنند، از نوعي طناب ساخته شده است. نردبان هاي طنابي طوري طراحي شدند كه به آساني از يك سكو سطح پايين به پايين پرتاب شوند، مانند هنگام سوار شدن بر كشتي هاي كوچكتر. نردبان هاي طناب دار نيز معمولا سبك تر و قابل حمل هستند به طوري كه ميتوان آن ها را در هر جايي نگهداري كرد.

متريال نردبان طنابي

در حالي كه نردبان هاي طناب دار معمولا از طناب واقعي ساخته ميشوند، هر نردباني كه در ريل ها انعطاف پذير باشد به عنوان نردبان طناب در نظر گرفته ميشود. با اين تعريف، مهاربندهاي نردبان طنابي ميتوانند از زنجير، سيم يا حتي مواد مصنوعي ساخته شوند. اين مواد به گونه اي مورد استفاده قرار ميگيرند كه بتوانند در هر زمان كه نياز باشد به راحتي مستقر شوند.

نردبان هاي طناب دار معمولا از چوب يا فلز ساخته ميشوند و ابعاد آن ها متفاوت است. در موارد خاص، همان موادي كه ريل ها از آن ساخته شدند، در ساخت پله ها نيز از آن ها استفاده ميشود.

همانطور كه قبلا ذكر شد، نردبان هاي طنابي بسيار سبك طراحي شدند و وزن كمتري را در مقايسه با نردبان هاي ساخته شده از فلز يا ساير مواد قوي تر تحمل ميكنند. بنابراين، از اين نردبان ها فقط در مواردي استفاده ميشوند كه افراد تجيزات سنگيني را با خود حمل نكنند.

از نردبان طنابي در شرايطي استفاده ميشود كه در نردبان معمولي نميتوان از آن استفاده كرد. اين موارد شامل مناطقي با فضاهاي كوچك يا در شرايطي است كه در آن سطوح ناهمواري وجود دارد كه نردبان در مقابل آن ها قرار ميگيرد.

موارد استفاده از نردبان طنابي

به دليل امواج و همچنين شكل هاي نامنظم كناره هاي كشتي، نردبان طنابي بيشتر براي سوار شدن بر كشتي ها استفاده ميشود. كشتي ها بايد در كنار هم باشند تا بتوانند فاصله ايمن را براي پرش كاربر از مكاني به مكان ديگر داشته باشند. اين نردبان هاي طناب دار معمولا از وسيله بزرگتر بر روي وسيله كوچكتر قرار ميگيرند.

هليكوپترها از نردبان طناب دار براي ماموريت هاي نجات استفاده ميكنند. به علت فضاي كمي كه در هلكوپتر ها وجود دارد، نردبان هاي طنابي بهترين گزينه هستند.

كوهنوردان براي صعودها، معمولا از نردبان طناب دار استفاده ميكنند، زيرا اين ها جايگزين هاي مطمئن تري براي رپلينگ با استفاده از يك تكه طناب هستند. اين نردبان ها ثبات بسيار بيشتري را ارائه ميدهند و ميتوان آن ها را به راحتي نصب كرد. نردبان طنابي براي تپه هايي با زاويه تند و پياده روي هاي خطرناك استفاده ميشود و مبتديان ميتوانند از آن ها براي تكميل صعودهاي خود استفاده كنند.

براي رويدادهايي مانند كنسرت ها، نردبان طناب دار معمولا مورد استفاده قرار ميگيرد، زيرا ميتوان آن ها را به راحتي در هر زمان مورد نياز از مكاني به مكان ديگر منتقل كرد. بيشتر مناطق پشت صحنه نيز داراي فضاي محدودي هستند، بنابراين امكان دسترسي به نردبان معمولي وجود ندارد. در محيطي كه زمان پاسخ سريع در تنظيم نورها، صداها و… نيازمند سرعت عمل هستند، نردبان طنابي بهترين انتخاب براي اين نوع مشاغل است.

كاربران نردبان طنابي هميشه بايد تعادل خود را حفظ كنند. حفظ پايداري در نردبان هاي طنابي به دليل عدم تماس با سطوح پايدار دشوار است. مركز تكيه گاه را پايين و به سمت مركز نردبان بايد نگه داريد تا نوسانات را به حداقل برسانيد. صعود از نردبان طنابي در مقايسه با انواع ديگر نردبان بسيار دشوارتر است. اين به اين دليل است كه نردبان هاي طناب دار تمايل دارند از پهلو به پهلو يا عقب و جلو و گاهي حتي در هر دو جهت به طور همزمان بچرخند كه بخاطر انعطاف پذيري ذاتي ريل ها است و به همين علت آن ها براي موقعيت هاي خاص مناسب هستند. بنابراين، براي بالا و پايين رفتن ايمن از نردبان بايد مراقبت هاي زيادي را انجام داد. اين ها مواردي است كه بايد در نظر بگيريد تا بتوانيد از سقوط، حوادث و انواع ديگر تصادفات جلوگيري كنيد. شما ميتوانيد با مراجعه به سايت تجهيزات ايمني ايران مطالعات بيشتري را نسبت به نردبان هاي طنابي انجام دهيد و همچنين اگر به دنبال ديگر وسايل ايمني هستيد، ميتوانيد به راحتي درباره آن ها اطلاعات كسب كنيد و حتي خريد كنيد.

 منبع: همدان سلامت

انتخاب صندلي مديريت مناسب

۴ بازديد
اين كه آيا شما به دنبال يك صندلي جديد براي دفتر كار خود هستيد، يا به چيزي نياز داريد كه در محل مطالعه خود بنشينيد، سرمايه گذاري روي صندلي مناسب براي راحتي و بهره وري شما بسيار مهم است.

هنگام خريد يك صندلي خوب، موارد زيادي را بايد در نظر گرفت، از سبك و اندازه آن گرفته تا ارگونومي و عملكرد.  در اداري نت ما به شما كمك مي­كنيم تا بهترين صندلي مديريتي را انتخاب وخريداري كنيد.

اگر از كمر درد، شانه درد يا پا درد رنج مي­بريد، بايد به ارگونومي صندلي، توجه كنيد. هر بدن منحصر به فرد است و نحوه تنظيم فضاي اداري شما تاثير بسزايي در وضعيت و احساس بدن شما خواهد داشت.

صندلي مديريت

نكات و ويژگي‌هاي انتخاب صندلي مديريت

همچنين مهم است كه قبل از انتخاب صندلي فضاي خود را در نظر بگيريد. اگر يك صندلي داراي تمام ارگونومي درجه يك است، اما آنقدر بزرگ است كه به سختي مي­توانيد آن را در اتاق قرار دهيد، در اين صورت بايد از خريد آن صرف نظر كنيد. در اين مورد پيدا كردن تعادل مناسب بين راحتي و طراحي مهم است، اين بدان معنا است كه صندلي شما در سال هاي آينده به خوبي به شما خدمت مي­كند.

صندلي هاي مديريتي استاندارد، ويژگي هاي اصلي قابل تنظيم مانند عملكرد ارتفاع، شيب پشت و پايه گردان را ارائه مي­دهند، اما به غير از اين، آن ها تمايل به طراحي ثابت دارند. يك صندلي مديريتي داراي ارتفاع و عمق صندلي، زير بغل قابل تنظيم و پشتيباني كمري قابل تنظيم به همراه عملكردهاي چرخشي است.

صندلي هاي مديريتي معمولا داراي پشتي بلند هستند، اما هميشه از كمر پشتيباني نمي­كنند. داراي پشت قد متوسط ​​يا پشت كامل هستند و همچنين گاهي اوقات مي­توانند يك سر و گردن جداگانه داشته باشند. صندلي كه انتخاب مي­كنيد بستگي به نحوه نشستن شما و آنچه كه شخصا راحت تر مي­دانيد بستگي دارد.

اصطلاح صندلي مديريتي بسيار گسترده است و مي­تواند انواع مختلفي داشته باشد، اما رايج ترين آن ها صندلي هاي مديريتي چرمي هستند.

تفاوت صندلي مديريت و معمولي

صندلي مديريت به دليل طراحي ثابت، سنگين تر از صندلي هاي معمولي هستند، اما صندلي هاي كار بسيار انعطاف پذير هستند و روكش آن ها باعث مي­شود طراحي آن ها بسيار سبك تر باشد. استايلي كه انتخاب مي‌كنيد در نهايت به دكوراسيون دفتر كار شما بستگي دارد و اينكه آيا به سبك و راحتي بيشتر علاقه داريد.

جرا بايد صندلي مديريت بخريم؟

يك صندلي مديريتي خوب براي سال هاي زيادي دوام مي­آورد، بنابراين قبل از انتخاب طرح، توجه داشته باشيد كه بودجه شما چقدر است و چند وقت يكبار از صندلي استفاده خواهيد كرد.

اگر هر روز تمام وقت پشت ميز خود مي­نشينيد، واضح است كه صندلي مخصوص به دليل ويژگي هاي طراحي ارگونوميك، سود بيشتري براي شما خواهد داشت. صندلي ها بر اساس فرم بدن شما بسيار قابل تنظيم هستند و وضعيت خوبي را ترويج مي­دهند و بسيار هوشمند به نظر مي­رسند.

خريد صندلي هاي جديد براي محل كار، در حال حاضر مي­تواند يك سرمايه گذاري سنگين باشد و هزينه هاي اضافي مانند حمل و نگهداري مي­تواند به سرعت افزايش يابد و در بودجه شركت تاثير بسزايي بگذارد. برخي از صندلي ها ممكن است نياز به مونتاژ در دفتر نيز داشته باشند. اگر شما مي­خواهيد يك فروشنده با خدمات مشتري خوب و سياست هاي انعطاف پذير براي كمك به كاهش استرس و جلوگيري از هزينه هاي اضافي پيدا كنيد، اداري نت يك انتخاب مناسب براي شما خواهد بود.

صندلي مديريتي مقاوم نياز به تعويض و نگهداري كمتري دارد. صندلي هايي با دوام بيشتر مي­توانند يك انتخاب عالي براي صرفه جويي در هزينه در دراز مدت باشند. حتي اگر هزينه هاي اوليه بالاتري داشته باشند. مطمئن شويد كه بررسي ها و مشخصات مربوط به ظرفيت وزن را بررسي مي­كنيد تا بفهميد صندلي هاي جديد شما چقدر مقاوم هستند.

انتخاب صندلي هاي جديد مي­تواند دشوار باشد. صدها گزينه در نقاط مختلف قيمت و عملكرد وجود دارد. در نهايت مديران هنگام انتخاب بايد نيازها و طراحي محل كار خود را در نظر بگيرند. صندلي هايي كه به خوبي انتخاب شدند ناراحتي را كاهش مي­دهند، بيشتر دوام مي­آورند و به ايجاد يك محل كار كاربردي تر كمك مي‌كنند.

زيبايي دفتر كار ممكن است براي برخي از مديران هنگام خريد تجهيزات اداري مورد توجه قرار گيرد. صندلي هايي كه انتخاب مي­كنيد مي­توانند نقش مهمي در طراحي و فرهنگ كلي دفتر داشته باشند. صندلي هاي مديريتي سنتي ممكن است دلالت بيشتري بر فضاي شركتي داشته باشند.

منبع: بازارنيوز

هر آنچه از جراحي فك بايد بدانيم

۳ بازديد

نام ديگر جراحي فك، جراحي ارتوگناتيك است. به كمك اين روش بي نظمي استخوان هاي فك را برطرف و فك ها و دندان ها را براي بهبود عملكرد آن ها تنظيم ميكند. انجام اين اصلاحات كمك ميكند ظاهر صورت شما بهبود يابد. در صورتي كه مشكلات فكي شما با ارتودنسي برطرف نشود، جراحي فك ميتواند روشي جايگزين باشد.

اين جراحي به منظور برطرف كردن نا منظمي ها در فك، دندان ها و اسكلت دهان صورت ميگيرد. بنابراين علاوه بر تاثير بر زيبايي، افراد ميتوانند مشكلاتي مانند صحبت كردن، جويدن و مشكلات تنفسي را برطرف كنند. البته كه از اين جراحي بيشتر در بخش زيبايي انجام ميشود.

در برخي موارد، درمان، براي بهبود درماني شما برنامه ريزي شده است تا حداقل تغيير در ظاهر صورت شما ايجاد شود، اما در موارد ديگر، اين امر سبب مي‌شود تا تغييرات چشمگيري در چهره به وجود آيد.

جراحي فك كه گاهي اوقات جراحي ارتوگناتيك نيز ناميده ميشود، ميتواند فك و چانه را تغيير شكل دهد. ميتوان از آن براي تقويت فك و يا كاهش اندازه استخوان استفاده كرد تا چانه ظاهر باريك تري داشته باشد. در برخي موارد، اگر دندان ها و فك به درستي كار نكنند، ميتوان از جراحي استفاده كرد.

فك طبيعي چيست

هنگامي كه فك بالا و پايين روي هم قرار گيرند، به طوري كه فك بالا يك تا دو ميليمتر از فك پاييني جلوتر باشد، فك حالت طبيعي دارد.

روش كار عمل جراحي فك

جراحي فك با تراشيدن استخوان باعث كاهش اندازه فك ميشود. كاهش فك بر پشت فك، در قسمت گوش ها متمركز ميشود. اين ميتواند به صاف شدن هر گونه برجستگي كمك كرده و ظاهر كلي باريك تري به چهره بدهد.

جراحي فك ممكن است شامل جراحي فك بالا يا فك پايين باشد. همچنين ممكن است با توجه به فك نياز به تركيبي از هر دو باشد. جراحي از داخل دهان شما انجام ميشود. زخم هاي كوچكي در صورت شما ايجاد ميشود كه پس از مدتي نا مرئي ميشوند.

در حين عمل جراحي فك، فك هاي شما تغيير موقعيت داده و در حالت جديد خود نگه داشته ميشوند و با پيچ و صفحات كوچكي در زير آن قرار ميگيرند.

علائم افرادي كه نيازمند جراحي فك هستند

-رشد نامناسب هركدام از فك هاي بالا يا پايين

-تقارن نداشتن صورت

-مشكلات جويدن غذا

-مشكلات تنفسي

-مشكلات صحبت كردن

-قرار نگرفتن دندان ها روي هم

-داشتن درد در قسمت فك و صورت

خطرات مرتبط با جراحي فك شامل موارد زير است:

بي حسي لب: اين مشكل طبيعي است و بعد از عمل جراحي رخ ميدهد. لب بالايي پس از مدتي بهبود مييابد. اما لب پاييني مدت زمان بيشتري را براي بهبودي نياز دارند.

(استفاده از بي حسي دائمي بر روي آن تاثير نخواهد گذاشت.)

عفونت زير لثه: در تعداد كمي از موارد جراحي، احتمال دارد زير لثه ها دچار عفونت شود. در صورت استعمال سيگار، احتمال آن افزايش مييابد. توصيه ميشود به هيچ عنوان پس از عمل، سيگار نكشيد.

مدت زمان درمان پس از جراحي

اكثر بيماران يك شب در بيمارستان ميمانند و اين مدت به 2 تا 3 روز با توجه به شرايط بيمار افزايش پيدا مي كند. بهتر است تا چند هفته در صورت محصل يا شاغل بودن، مرخصي بگيريد و در خانه استراحت كنيد. سرعت بهبودي هر فرد نسبت به فرد ديگر متفاوت است. احتمالا پس از جراحي با تورم صورت مواجه ميشويد كه پس از چند هفته، اين تورم بهبود مييابد. ميزان تغيير به ظاهر صورت شما بستگي دارد و تاثير قابل توجهي بر ظاهر شما خواهد داشت.

احساس ناراحتي براي بيماران پس از عمل معمول مي باشد و زمان لازم است تا بيمار به شرايط جديد عادت كند.

اقدامات پس ازعمل

  1. ما شما را تشويق ميكنيم كه بعد از عمل جراحي، نوشيدن و خوردن غذاهاي نرم را شروع كنيد. اكثر بيماران پس از جراحي مقداري وزن خود را از دست ميدهند، بنابراين مهم است كه كالري خود را با غذاهاي مناسب حفظ كنيد.
  2. باز شدن دهان شما پس از جراحي به دليل تورم كاهش مييابد، بنابراين بايد غذاهاي نرم مانند سوپ، اسموتي و ماست بخوريد.
  3. به دليل اينكه احتمال كاهش وزن وجود دارد، بايد اگر رژيم خاصي را پيش گرفتيد آن را براي پس از عمل كنار بگذاريد. از خوردن غذاهاي سفت تا شش هفته تا زماني كه استخوان فك بهبود مييابد، دوري كنيد.
  4. بعد از عمل نبايد سيگار بكشيد يا فعاليت شديد يا ورزش كنيد.
  5. مسواك زدن دندان در طول درمان بسيار مهم است، به خصوص پس از عمل جراحي فك به شما توصيه ميشود از مسواك نرم استفاده كنيد.

پيش از خروج از بيمارستان براي رفتن به خانه معمولا بيماران توسط پزشك بررسي ميشوند.

جراح شما دستورالعمل هايي درباره خوردن و نوشيدن بي خطر، نوع مسكن هايي كه ميتوانيد مصرف كنيد، نحوه خوابيدن بدون اختلال در فك و زمان بازگشت به محل كار يا مدرسه را ارائه ميدهد.

مزاياي جراحي فك

برخي از افراد به دليل رشد بيش از حد فك، داراي فك بزرگ تري نسبت به حالت نرمال هستند. اين افراد ميتوانند به كمك جراحي، فك خود را كوچك كنند و زيبايي در صورت خود را دو چندان كنند. اين كار ميتواند علاوه بر زيبايي، بر اعتماد به نفس افراد نيز بسيار كمك ميكند و به افزايش آن كمك ميكند.

جراحي چانه

اين جراحي را ميتوان به همراه جراحي فك انجام داد. به كمك آن ميتوان تقارن و توازن صورت را بهبود بخشيد و همچنين در افرادي كه دچار مشكلات تنفسي هستند، ميتوان با جلو آوردن چانه آن را برطرف كرد.

هزينه جراحي فك

هزينه جراحي فك به عوامل متعددي بستگي دارد. اين عوامل شامل هزينه جراح، ارتودنسي، ميزان شدت مشكل فك، هزينه بيهوشي و قرص هاي مسكن و محل انجام جراحي ميباشد. به دليل اينكه بيمه هاي افراد معمولا هزينه اي براي عمل هاي زيبايي پرداخت نميكنند، مهم است كه عمل جراحي شما به دليل زيبايي است يا پزشكي. براي اطلاع بيشتر از هزينه هاي جراحي فك بايد از پزشك خود سوال بپرسيد.

 منبع: همدان سلامت

لوازم يدكي ليفان

۳ بازديد

ليفان شركت خودرو سازي مي­باشد كه فعاليت خود را از سال ۲۰۰۵ آغاز كرده است. ليفان بيشتر به توليد خودرو هايي مانند سواري و ون مي­پردازد. اولين خودروي توليد شده توسط اين شركت lf6361 نام دارد كه يك ون كوچك است.

لوازم يدكي ليفان

ابتدا شركت ليفان در سال ۱۹۹۲ زير نظر يين مينگشان ، كار خود را به عنوان تعميرگاه كه به تعمير موتور سيكلت ها مي­پرداخت، شروع كرد. در شروع آن ها تنها ۹ خدمه بيشتر نداشتند و به توليد دوچرخه و سپس موتور سيكلت روي آوردند، طوري كه در سال ۲۰۰۴ از بزرگ ترين توليد كنندگان موتور سيكلت ياد مي­شد.

ليفان شركت خودرو سازي مي­باشد كه فعاليت خود را از سال ۲۰۰۵ آغاز كرده است. ليفان بيشتر به توليد خودرو هايي مانند سواري و ون مي­پردازد. اولين خودروي توليد شده توسط اين شركت lf6361 نام دارد كه يك ون كوچك است.

 

لوازم يدكي ليفان

از قطعات يدكي خودرو ليفان مي­توان به قطعات بدنه، لوازم جلوبندي، موتور، تجهيزات برقي و قطعات تزئيني اشاره كرد. برخي از اين قطعات طي مسافت مشخصي بايد تعويض شوند اما برخي ديگر ممكن است در صورت استفاده نادرست، زودتر دچار خرابي شوند. بدنه خودرو نيز در صورت تصادفات ممكن است دچار مشكل شود و نياز به تعمير داشته باشند.

در هرگونه خرابي در قطعات، بايد حتما از قطعات اصل استفاده كنيد. در غير اين صورت ممكن است حتي دچار خرابي هاي بيشتري نيز بشويد.

بسياري از قطعات موتوري، برقي و يا حتي گيربكس را نبايد منتظر خراب شدن آن ها باشيم و بايد طي دوره مشخصي آن ها را تعويض كنيم. مانند: لنت ترمز، فيلتر روغن، فيلتر هوا، روغن ترمز، روغن موتور، تسمه تايم و… قطعاتي هستند كه بايد طي دوره مشخصي تعويض شوند. البته كه همان طور كه تعويض به موقع اين قطعات اهميت دارد، استفاده از قطعات جايگزين نو و اصل نيز بسيار حائز اهميت است.

لوازم يدكي اصل ليفان

استفاده از قطعات اصلي و اورجينال كاركرد درست خودرو را تضمين مي­كند. اين قطعات توسط شركت توليد كننده صادر مي­شود و تفاوتي با قطعات داخل خودرو ندارند.

در بازار در كنار قطعات اورجينال، قطعات تقلبي زيادي وجود دارد كه با قيمت پايين تر موجود هستند. به علت قيمت بالاي قطعات اصلي، شايد خيلي از افراد ناخواسته اين قطعات را خريداري كنند اما باز هم خودرو دچار مشكل مي­شود و نيازمند تعمير دوباره مي­شود و فقط باعث هزينه اضافي مي­شود.

از اين رو تشخيص جنس تقلبي از اصل، اهميت زيادي دارد. يكي از راه حل ها، خريد از فروشگاه مطمئن است تا خيال شما راحت باشد كه جنس خريداري شده اصل است. در هنگام خريد نيز بايد به قطعه اي كه قصد خريدش را داريد توجه كنيد. براي مثال وزن آن، جنس بدنه و دوام آن، ظاهر قطعه و بسته بندي آن را بايد مورد توجه قرار بديد كه معمولا به راحتي قابل تشخيص مي­باشند.

خريد قطعات يدكي ليفان

اگر قصد خريد لوازم يدكي ليفان داريد، چند روش در پيش روي شما است.

اولين روش خريد حضوري است كه بايد به فروشگاه لوازم يدكي برويد و قطعه مورد نيازتان را بخريد.

روش ديگر خريد به صورت تلفني است. به فروشگاه يا كساني كه قطعات را مي­فروشند زنگ مي­زنيد و آن ها قطعه شما را به مكاني كه بخواهيد ارسال مي­كنند. البته كه بايد فروشندگان مورد اعتماد را پيدا كنيد و سپس اقدام به خريد كنيد.

برخي از فروشگاه ها، اين امكان را به وجود آورده اند تا شما بتوانيد قطعات خود را به صورت اينترنتي خريداري كنيد. تنها كافي است تا به نشاني اينترنتي آن ها مراجعه كنيد، قطعه مورد نظر را انتخاب كنيد و سپس آن را سفارش دهيد. يكي از اين فروشگاه ها تري اس است كه واردكننده لوازم يدكي ليفان و چانگان است.

خودرو هاي معروف ليفان و قطعات آن ها

-لوازم يدكي خودرو x50 ليفان

يكي از خودرو هاي معروف ليفان كه طرفداران زيادي دارد مدل X50 است. در نيمي از اين خودرو از فولاد مقاوم تشكيل شده است تا در صورت تصادفات، كمترين آسيب به سرنشينان وارد شود. حجم موتور اين مدل ۱۵۰۰ سي سي است و با استاندارد يورو ۵ روانه بازار شده است. از امكانات اين مدل مي­توان به ايربگ هاي جلو، صندلي هايي از جنس چرم، ترمز هاي خودكار و سان روف اشاره كرد. از لوازم يدكي كه براي اين مدل بسيار خريداري مي­شود مي­توان به ميل لنگ، واشر سرسيلندر، پنجره هاي جلو و عقب، سنسور abs اشاره كرد.

-لوازم يدكي ليفان x60

حجم موتور اين خودرو ۱۸۰۰ سي سي است و اتومات مي­باشد. حجم مخزن بنزين آن ۵۵ ليتر مي­باشد كه حداكثر سرعت آن ۱۷۰ كيلومتر بر ساعت است. مصرف كنندگان معمولا به دنبال قطعات يدكي مانند سنسور abs، كلاچ و چراغ هاي جلو مي­باشند.

-لوازم يدكي خودرو ليفان ۶۲۰

اين مدل در همه زمينه ها مانند قدرت و طراحي و… يك خودرو متوسط مي­باشد.حجم موتور آن ۱۸۰۰ سي سي است و يا استاندارد يورو ۵ وارد بازار شده است. از جعبه دنده ۵ سرعته برخوردار است و تا ۲۰۰ كيلومتر بر ساعت نيز سرعت دارد. از حجم بنزين ۵۷ ليتري برخوردار است و همچنين سيستم ترمز abs در آن ها تعبيه شده است.

براي اين مدل نيز خريداران معمولا به دنبال پمپ، پمپ كلاچ، ديسك جلو و عقب، كلاچ و سنسور ترموستات هستند.

-لوازم يدكي خودرو ليفان ۸۲۰

اين مدل نسبت به مدل هاي ديگر به دليل طراحي زيبايي كه دارد توانسته بسيار پر فروش باشد. از نظر ايمني نيز بسيار مطمئن مي­باشد و با خيال راحت مي­توانيد با آن سفر كنيد. حجم موتور اين مدل ۲۴۰۰ سي سي است و حجم مخزن سوخت آن نيز ۶۰ ليتر است. اين خودرو با يورو ۵ روانه بازار شده و تا ۱۸۰ كيلومتر نيز سرعت دارد. از دنده ۶ سرعته در اين مدل استفاده شده است. از امكانات ليفان ۸۲۰ مي­توان به ترمز هاي خودكار، سنسور دنده عقب، گرمكن صندلي، سان روف، ايربگ براي تمام سرنشينان، چراغ هاي هالوژني و… اشاره كرد.

در مدل ۸۲۰ كه مصرف كنندگان زيادي دارد، خريد و فروش قطعاتي مانند مه شكن، واتر پمپ، تسمه تايم، ترموستات، سيبك فرمان رايج است.

منبع: با مردم

براي كار در ارتفاع از چه تجهيزات ايمني بايد استفاده كرد؟

۳ بازديد
لايف لاين ها يكي از كاربردي ترين تجهيزات ايمني محسوب مي شوند كه استفاده از آن ها براي كساني مشغول به كار در ارتفاع الزامي است علاوه بر آن كساني كه به تفريحات در ارتفاع علاقه دارند توصيه مي شود كه اين تجهيزات نيز مجهز باشند. براي استفاده از لايف لاين شما بايد ساير اتصالات اين وسيله مانند طناب يا كابل را به همراه داشته باشيد تا بتوانيد از اين وسيله در جهت ايمني بيشتر استفاده كنيد.

جالب است بدانيد كه لايف لاين ها داراي انواع مختلفي هستند كه بسته به شرايط محيطي كه فرد عامل در آن ها قرار دارد بايد از آن استفاده كند.

انواع لايف لاين ها

  1. لايف لاين ثابت
  2. لايف لاين محترك
  3. لايف لاين افقي
  4. لايف لاين عمودي
  5. لايف لاين يك نفره
  6. لايف لاين چند نفره
  7. لايف ساده
  8. لايف لاين تركيبي

اگر بخواهيم در خصوص كاربرد لايف لاين هاي صحبت كنيم بايد بگوييم كه ساز و كار همه آن ها شبيه به هم است و فقط شرايط محيطي فرد عامل است كه تعيين كننده  نوع لايف لايني است كه وي بايد استفاده كند. به عنوان مثال اگر فرد عامل مشغول به فعاليت در ارتفاعاتي مانند دكل هاي مخابراتي، توربين هاي بادي، دودكش هاي صنعتي لايف لاين عمودي بهترين گزينه در بين انواع لايف لاين هاي موجود در بازار براي او مي باشد به طور كلي در فضايي كه فرد بايد نزديك به لبه پرتگاه باشد و يا سطحي كه بر روي آن كار مي كند شيب دار است توصيه مي شود كه بدون لايف لاين فعاليت خود را آغاز نكند.

آشنايي با كارابين

همان طور كه مي دانيد كارابين ها نوعي گيره فلزي هستند كه براي اتصال فرد به يك نقطه امن يا يك تكيه گاه ايمن از آن استفاده مي كنند. كارابين ها نيز مانند ساير تجهيزات ايمني داراي انواع مختلفي هستند كه استفاده از آن ها تا حد زيادي بستگي به شرايط محيطي فرد در ارتفاع دارد. جالب است بدانيد بسياري از كساني كه به تفريح در ارتفاع نيز علاقه دارند مانند سنگ نوردي، غار نوردي، كوه نوردي و به طور كلي تفريحاتي كه در ارتفاع انجام مي شوند مجهز به به كارابين و طناب هاي متصل به آن هستند تا در صورت نياز آن را به تكيه گاه مطمئني وصل كرده از ايمني خود را بالا ببرند. استفاده زا تجهيزات ايمني از قبيل كارابين، لايف لاين، هارنس و ... از ملزمات اصلي براي كار در ارتفاع محسوب مي شوند كه مانع از آسيب هاي جدي به فرد عامل در صورت سقوط مي شوند.

انواع كارابين ها

اگر بخواهيم كارابين هاي موجود  در بازار را دسته بندي كنيم بايد بگوييم كه عموما اين قطعات را با توجه به جنسي كه از آن ساخته شده اند دسته بندي مي كنند به عنوان مثال كارابين هاي فولادي داراي چند نوع پيچي و اتوماتيك است در كنار آن كارابين هاي فولادي نيز داراي چند مدل اتوماتيك ساده، تمام اتوماتيك، پيچي و ... هستند.

اگر بخواهيم كارابين ها را اساس شكل ظاهري آن ها دسته بندي كنيم بايد بگوييم كه مي توان آن ها را به 4 دسته متفاوت تقسيم بندي كرد كه شامل موارد زير مي شوند:

  1. D شكل نا متقارن
  2. گلابي شكل
  3. D شكل
  4. اووال Oval

در كنار تجهيزات ايمني معرفي شده در بالا نردبان طنابي نيز به عنوان يكي از ارزان قيمت ترين و كاربردي ترين تجهيزات ايمني محسوب مي شود كه با استفاده از آن ها مي توان مسير هاي سخت و صعب العبور را به راحتي طي كرد.

شايد در نگاه اول ساخت نردبان طنابي كار بسيار ساده اي به نظر برسد اما از آن جايي كه اين نردبان ها با جان و سلامت افراد سر و كار دارند و بايد داراي وزن كمي باشند تا افراد بتوانند آن را به راحتي جا به جا كنند. به عنوان مثال براي وصل كردن پله هاي يك نردبان از گره به جاي پيچ و مهره استفاده مي شود تا وزن آن را در كمترين حالت ممكن نگه دارند.

خريد تجهيزات ايمني

شما مي توانيد انواع تجهيزات ايمني مورد نياز خود را از مجموعه ايران سيفتي تهيه كنيد. اين مجموعه با سابقه چندين و چند ساله خود در حوزه تامين قطعات و تجهيزات ايمني يكي از معتبر ترين شركت هاي موجود در اين حوزه است. از آن جايي كه تجهيزات ايمني با سلامت افراد سر و كار دارد لازم است كه آن ها را از جاي معتبري تامين كنيد تا زماني كه مجبور به استفاده از آن ها شده ايد بتوانيد با اطمينان خاطر از كيفيت آن ها، تجهيزات خود را استفاده كنيد. همان طور كه پيش تر اشاره شد تجهيزاتي كه در ساخت و تهيه آن ها داراي استاندارد هاي ايمني لازم رعلايت شده باشد مي توانند تا حد زيادي از آسيب هايي كه در حين سقوط به فرد وارد مي شود، جلو گيري كند لذا توصيه مي شود قبل از خريد رد خصوص كيفيت و سلامت مجموعه اي قصد خريد از آن ها را داريد مطمئن شويد.

منبع: رجانيوز

پارتيشن اداري دوجداره و تك جداره+ جدول مقايسه

۴ بازديد

به طور كلي پارتيشن اداري انواع مختلفي دارد كه پارتيشن اداري تك جداره، پارتيشن اداري دو جداره، پارتيشن اداري شيشه‌اي، پارتيشن اداري MDF شناخته شده‌ترين نوع آن‌ها است.

در اين مقاله قصد داريم درباره ويژگي‌هاي پارتيشن اداري دو جداره و تك جداره و همچنين تفاوت آن‌ها با يكديگر صحبت كنيم. شيشه‌هاي اين پارتيشن‌ها هم به صورت تك جداره و هم به صورت دو جداره در بازار موجود است. البته شايد در نگاه اول به نظر مشتريان تفاوتي بين اين دو نوع پارتيشن وجود نداشته باشد اما خوب است بدانيد كه پارتيشن تك جداره و دوجداره با يكديگر متفاوت هستند و از نظر كاربرد و ويژگي نيز يكسان نيستند.

پارتيشن اداري تك جداره

پارتيشن اداري تك جداره كه به پارتيشن‌بندي معمولي معروف است يك پارتيشن اداري اقتصادي محسوب مي‌شود. دليل مقرون به صرفه بودن آن اين مي‌باشد كه متريالي به كار رفته در ساخت پارتيشن اداري تك جداره كمتر از ساير انواع است.

پارتيشن اداري تك جداره از پروفيل‌هاي 4 در 4 ساخته شده است و متداول‌ترين نوع اين پارتيشن از MDF و فريم آلومينيومي مي‌باشد كه در بسياري از ادارات و شركت‎‌ها نصب شده است.

نوع شيشه‌اي اين پارتيشن در مقابل نوع چوبي آن در برابر نفوذ حشراتي مثل موريانه مقاوم‌تر است و براي شهرهايي كه داراي هواي مرطوب است بهترين گزينه مي‌باشد.

تك جداره‌ها نسبت به پارتيشن دو جداره سبك‌تر و همچنين ظريف‌تر هستند.

طراحي ساده پارتيشن اداري تك جداره سبب شده است تا نسبت به دو جداره امكانات كمتري داشته باشد. به عنوان مثال اين پارتيشن براي نصب كركره و پرده گزينه خوبي نمي‌باشد.

پارتيشن اداري تك جداره

7 ويژگي پارتيشن اداري تك جداره

  1. اين نوع از پارتيشن اداري به دليل ظرافتي كه دارد فضاي كار را بسيار زيبا و جذاب مي‌كند.
  2. قيمت مناسب و در واقع اقتصادي بودن پارتيشن اداري تك جداره سبب شده است تا نسبت به ساير پارتيشن‌هاي اداري پر طرفدارتر شود.
  3. سومين ويژگي ديگر پارتيشن تك جداره راحتي در نصب و باز و بسته كردن آن است. دليل اين راحتي وجود اتصال‌هاي اين پارتيشن از خارج است.
  4. اين نوع پارتيشن فقط براي جدا كردن بخش‌هاي مختلف ادارات كاربرد دارد و عايق صدا، گرما و سرما نيست.
  5. ستون‌هاي زيادي كه در ساخت اين پارتيشن استفاده شده است سبب شده تا بدون لغزش و به راحتي بر روي زمين قرار بگيرد.
  6. در پارتيشن اداري تك جداره امكان قفل كردن اتاق‌ها وجود دارد و اين يك حُسن بزرگ است.
  7. قابليت اجرا در ارتفاع‌هاي مختلف را دارد.

پارتيشن اداري دو جداره

پارتيشن اداري دو جداره از جديدترين پارتيشن‌هاي اداري به شمار مي‌رود. همانطور كه از نام اين پارتيشن مشخص است شيشه به كار رفته در آن دو جداره مي‌باشد و از اين رو در مقايسه با پارتيشن تك جداره داراي استحكام و همچنين امكانات بيشتري است.

پارتيشن اداري دو جداره از پروفيل 10 در 10 ساخته شده است.

متنوع بودن آن شايد مشتريان را در هنگام خريد كمي سردرگم كند اما پارتيشن شيشه‌اي و پارتيشن MDF بيشترين مشتري را دارد كه اگر از تلفيق هر دوي آن‌ها استفاده شود يك دفتر كار شيك ساخته مي‌شود.

به دليل اينكه در پارتيشن اداري دو جداره اتصالات آن مشابه پارتيشن تك جداره نماي خارجي ندارد بنابراين نصب و انتقال آن‌ها به نسبت دشوارتر است.

اين پارتيشن بر خلاف نوع قبل امكان نصب پرده و كركره را دارد و در نتيجه نصب آن هر فضا را تبديل به يك حريم كاملا شخصي مي‌كند.

11 ويژگي پارتيشن اداري دو جداره

  1. شيشه‌هاي اين نوع پارتيشن اداري به دليل اينكه دو جداره هستند، ضخامت، مقاومت و وزن بالاتري نسبت به پارتيشن‌هاي تك جداره دارند.
  2. به دليل ضخامت زيادي كه دارند مقاوم‌تر هستند و در نتيجه آسيب‌پذيري آن‌ها كمتر است.
  3. پارتيشن اداري دو جداره نيز مانند پنجره‌هاي دو جداره در حفظ دماي محيط و صرفه‌جويي در انرژي موثر هستند.
  4. استفاده از اين پارتيشن به دليل اينكه دو جداره است و به نوعي عايق صدا نيز محسوب مي‌شود و يكي از پر كاربردترين پارتيشن‌ها است. همين دو جداره بودن سبب مي‌شود تا تمركز كارمندان حين كار بالاتر برود و در نتيجه راندمان كار آن‌ها افزايش يابد. پس اگر دفتر كار پر رفت‌و‌آمدي داريد خوب است كه اين پارتيشن را در نظر داشته باشيد.
  5. اين پارتيشن‌ها هم قابليت نصب در ارتفاع‌هاي كوتاه و هم ارتفاع‌هاي بلند را دارند. علاوه بر اين به صورت تمام سقف و نيمه بلند نيز مي‌توان آن را نصب كرد.
  6. پارتيشن دو جداره‌ را مي‌توان به صورت قاب يك تكه و بزرگ ساخت.
  7. در اين نوع، خطوط طراحي پروفيل ديگر قابل رويت نيست و در نتيجه اين پارتيشن‌ها شكيل‌تر هستند.
  8. تنوع رنگ بسيار زيادي دارند و بسته به رنگ دكوراسيون دفتر كار و سليقه مشتري قابل ساخت هستند.
  9. انتقال و نصب آن نسبت به تك جداره زمان‌ بيشتري نياز دارد.
  10. به دليل استحكامي كه پارتيشن دو جداره دارد در ساخت آن ستون‌هاي كمتري استقاده شده است زيرا بدون ستون نيز مي‌تواند بر روي زمين بايستد.
  11. در تمام قسمت‌هاي اين نوع از پارتيشن اداري مي‌توان كابل سيستم و شبكه را عبور داد.

ويژگي پارتيشن اداري دو جداره

مقايسه پارتيشن اداري دو جداره و تك جداره

اگر بخواهيم به صورت تيتروار اين دو پارتيشن اداري را با يكديگر مقايسه كنيم مي‌توانيم به موارد آورده شده در جدول زير اشاره كنيم.

 

ويژگي پارتيشن اداري تك جداره پارتيشن اداري دو جداره
وزن سبك سنگين
عايق صدا ندارد دارد
عايق سرما و گرما ندارد دارد
ستون دارد ندارد
قابليت نصب پرده ندارد دارد
تنوع رنگ كم بسيار زياد
نصب آسان كمي سخت
قيمت پايين بالا
پروفيل 4*4 10*10

پارتيشن اداري دو جداره بخريم يا تك جداره؟

همانطور كه در اين مقاله درباره آن صحبت كرديم هر يك از اين دو نوع پارتيشن ويژگي‌هاي مثبت و منفي بسياري دارند. در كل پارتيشن اداري دو جداره كيفيت بالاتر و كاربرد بيشتري دارد اما از نظر اقتصادي پارتيشن‌هاي اداري تك جداره مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند. در نتيجه انتخاب نوع آن بستگي به موارد بسياري از جمله سليقه، دكوراسيون دفتر كار، بودجه شركت، فضا و… دارد.

اگر بر سر دو راهي انتخاب يك پارتيشن مناسب براي دفتر كار خود هستيد مي‌توانيد با كارشناسان اداري نت در ارتباط باشيد و پيش از خريد از آن‌ها مشاوره بگيريد.

بلبرينگ هاي خود تنظيم و انواع آن!

۳ بازديد

در بسياري از ماشين آلات صنعتي، بلبرينگ ها در معرض ناملايماتي چون آب، بخار آب و مواد شيميايي قرار مي گيرند اما هيچ يك از اين ناملايمات مانند تغيير زاويه محوري و عدم تطابق راستاي محور كه بر اثر ايجاد گشتاور ايجاد مي شوند براي بلبرينگ چالش ايجاد نمي كنند.

در ساخت بلبرينگ خود تنظيم از دو رديف ساچمه كه داراي يك شيار مشترك كروي در رينگ خارجي خود است استفاده مي شود و اين ساختار موجب ويژگي خود تنظيم بلبرينگ مي شود كه اجازه مي دهد موقعيت شفت نسبت به ياتاقان قابل تغيير باشد. بنابراين بلبرينگ خود تنظيم براي كاربردهايي مناسب است كه عدم تطابق و ناهمراستايي ممكن است در اثر خطاهاي ناشي از نصب و جا زدن و يا انحراف شفت افزايش يابند. وقتي به هر علتي زاويه شفت دروني تغيير مي كند موجب اختلال كار بلبرينگ خود تنظيم نمي شود كه همين امر باعث شده استفاده از بلبرينگ خود تنظيم يك اولويت محسوب شود.

اين نوع بلبرينگ معمولا به سه شكل مختلف وجود دارد. طراحي باز كه ساچمه ها از بيرون قابل ديدن هستند، طراحي بسته يا سيل كه سطح ساچمه ها براي افزايش طول عمر بلبرينگ و براي جلوگيري از نفوذ گرد و غبار بسته شده است و طراحي مخروطي كه داراي طرح e شكل است و به برخي از برندهاي توليد كننده اين نوع بلبرينگ اختصاص دارد.

بلبرينگ خود تنظيم تيمكن

در اين نوع بلبرينگ ساچمه ها به صورت زيگزاگي قرار گرفته است كه اغلب به صورت دو رديف ساچمه طراحي و توليد مي شوند. از اين نوع بلبرينگ براي قرار گرفتن بر روي محور و شافت هاي داراي سرعت دوراني بسيار زياد استفاده مي شود كه در آنها امكان خروج از مركز بر اثر ارتعاشات، بسيار زياد است. بلبرينگ خود تنظيم تيمكن براي تغيير زاويه هاي كوچك در محور تا هفت درجه نيز مورد استفاده قرار مي گيرد و كد 1310 يكي از نوع پركاربرد اين بلبرينگ بشمار مي آيد زيرا به صورت دوبل و فولادي با ابعاد 50*110* 27mm عرضه مي شود و ايجاد صدا را به كمترين حد ممكن مي رساند. همچنين براي سرعت هاي زاويه اي بسيار بالا طراحي و توليد مي شوند. اين بلبرينگ ها در سايزهاي كوچك و متوسط نيز در دسترس هستند.

بلبرينگ هاي خود تنظيم skf

اين نوع بلبرينگ قابليت تنظيم خودكار تا زاويه 3 درجه انحراف محور را دارد كه براي صنايع بافندگي و ريسندگي مورد استفاده قرار مي گيرد. از اين بلبرينگ به دليل آن كه احتمال خارج شدن از مركزيت در زمان استارت زدن ماشين صفر است استفاده مي كنند. همچنين بارگذاري هاي سبك و مطمئن دارد كه با ايجاد حداقل اصطكاك در بلبرينگ موجب پايين آمدن حرارت در بارگذاري ديناميك مي شود و در نتيجه امكان افزايش سرعت ماشين در سيك هاي كاري طولاني مدت را فراهم مي كند. يكي از انواع بلبرينگ هاي خود تنظيم skf، سري سيل يا بسته آن است كه مي تواند از ورود گرد و غبار كه يكي از عوامل از كار افتادن و كاهش عمر بلبرينگ هستند جلوگيري كند. همچنين سري e از اين نوع بلبرينگ خود تنظيم، با بهينه سازي طرح اجزاي داخلي، پتانسيل افزايش بار ديناميك را تا ميزان حداكثري فراهم مي آورد.

اين بلبرينگ داراي دو رديف ساچمه، يك ريس منحني بر روي رينگ خارجي و دو ريس شياردار پيوسته بر روي رينگ داخلي خود است. بلبرينگ خود تنظيم اس كا اف به دو صورت ساخته مي شود، يكي به صورت باز و ديگري به صورت بسته.

اين بلبرينگ خود تنظيم داراي حساسيت محدودي به تغيير زاويه اتصال شافت و هوزينگ در زواياي كم است و قابليت تغييرات ناگهاني در سرعت هاي زاويه اي بالا را دارد. قطر اين بلبرينگ 5 الي 240 ميلي متر است و قطر خارجي آن 19 الي 320 ميلي متر توليد مي شود و ضخامت آن در كمترين ميزان 6 و در بالاترين ميزان به 73 ميلي متر مي رسد. از ويژگي هاي اين نوع بلبرينگ مي توان به بي صدا بودن و حفظ قابليت هاي مكانيكي خود تا دماي 120 درجه سانتي گراد اشاره كرد.

بلبرينگ خود تنظيم fag

اين نوع بلبرينگ داراي دو رديف ساچمه است كه در محل اشتراك با يك حلقه بيروني مشترك شده است. شيارهايي كه در بلبرينگ ساچمه وجود دارد به صورت منحني بوده كه اين امر باعث خود تنظيم بودن بلبرينگ در مواقع انحراف و ناهمراستايي شافت در كار مي شود.

بلبرينگ خود تنظيم كويو

اين نوع بلبرينگ نيز در سه نوع مختلف توليد مي شود. بدون كاسه نمد، با كاسه نمد در دو طرف بلبرينگ و بلبرينگ خود تنظيم با حلقه داخلي عريض عرضه مي شود.

بلبرينگ خود تنظيم ناچي

اين نوع بلبرينگ نيز به سه صورت مختلف در صنعت عرضه مي گردد. نوع اول بدون كاسه نمد، نوع دوم بلبرينگ خود تنظيم با كاسه نمد كه در دو طرف بلبرينگ قرار دارد و نوع سوم، بلبرينگ خود تنظيم با حلقه داخلي عريض ارائه مي شود.

اين بلبرينگ كه ساخت ژاپن است به صورتي طراحي شده كه رينگ داخلي و ساچمه ها در دو رديف قرار مي گيرند. به طور كامل اسمبل شده و در داخل يك حلقه خارجي منحني شكل قرار دارد. به سبب اين طراحي قابليت تعليق مناسب و بدون مشكل بار را دارد تا تغييرات زاويه اتصال كوچك كه امكان دارد بر اثر ارتعاش و حركت ماشين به وجود آيد و يا از ابتدا اتصال نادرستي داشته است را تحمل كند. از اين بلبرينگ در مواردي استفاده مي شود كه طول شافت اتصال بلند و تنظيم دقيق زاويه اتصال مشكل باشد. جنس بكار رفته در اين نوع بلبرينگ از جنس فولاد يا از جنس رزين پلي اميد است. بلبرينگ خود تنظيم ناچي به سبب ساپورت كم رينگ داخلي در محدوده بار محوري، تنها بايد تحت تاثير نيروهاي محوري كوچك قرار گيرد و استفاده شود.

بلبرينگ ان تي ان خود تنظيم

اين بلبرينگ خود تنظيم از دو رديف ساچمه كه به شكل كروي هستند توليد مي شود. جنس آنها از فولاد كروم است كه با درصد كربن بسيار بالا توليد مي شود تا مقاومت كششي و فشاري بالا تحت بارگذاري هاي سنگين را داشته باشد و مقاومت مناسبي را در برابر سايش از خود نشان دهد.

منبع: تدبير 24

لوازم يدكي ليفان

۳ بازديد

ليفان

ابتدا شركت ليفان در سال 1992 زير نظر يين مينگشان ، كار خود را به عنوان تعميرگاه كه به تعمير موتور سيكلت ها ميپرداخت، شروع كرد. در شروع آن ها تنها 9 خدمه بيشتر نداشتند و به توليد دوچرخه و سپس موتور سيكلت روي آوردند، طوري كه در سال 2004 از بزرگ ترين توليد كنندگان موتور سيكلت ياد ميشد.

ليفان شركت خودرو سازي ميباشد كه فعاليت خود را از سال 2005 آغاز كرده است. ليفان بيشتر به توليد خودرو هايي مانند سواري و ون ميپردازد. اولين خودروي توليد شده توسط اين شركت lf6361 نام دارد كه يك ون كوچك است.

لوازم يدكي ليفان

از قطعات يدكي خودرو ليفان ميتوان به قطعات بدنه، لوازم جلوبندي، موتور، تجهيزات برقي و قطعات تزئيني اشاره كرد. برخي از اين قطعات طي مسافت مشخصي بايد تعويض شوند اما برخي ديگر ممكن است در صورت استفاده نادرست، زودتر دچار خرابي شوند. بدنه خودرو نيز در صورت تصادفات ممكن است دچار مشكل شود و نياز به تعمير داشته باشند.

در هرگونه خرابي در قطعات، بايد حتما از قطعات اصل استفاده كنيد. در غير اين صورت ممكن است حتي دچار خرابي هاي بيشتري نيز بشويد.

بسياري از قطعات موتوري، برقي و يا حتي گيربكس را نبايد منتظر خراب شدن آن ها باشيم و بايد طي دوره مشخصي آن ها را تعويض كنيم. مانند: لنت ترمز، فيلتر روغن، فيلتر هوا، روغن ترمز، روغن موتور، تسمه تايم و… قطعاتي هستند كه بايد طي دوره مشخصي تعويض شوند. البته كه همان طور كه تعويض به موقع اين قطعات اهميت دارد، استفاده از قطعات جايگزين نو و اصل نيز بسيار حائز اهميت است.

لوازم يدكي اصل ليفان

استفاده از قطعات اصلي و اورجينال كاركرد درست خودرو را تضمين ميكند. اين قطعات توسط شركت توليد كننده صادر ميشود و تفاوتي با قطعات داخل خودرو ندارند.

در بازار در كنار قطعات اورجينال، قطعات تقلبي زيادي وجود دارد كه با قيمت پايين تر موجود هستند. به علت قيمت بالاي قطعات اصلي، شايد خيلي از افراد ناخواسته اين قطعات را خريداري كنند اما باز هم خودرو دچار مشكل ميشود و نيازمند تعمير دوباره ميشود و فقط باعث هزينه اضافي ميشود.

از اين رو تشخيص جنس تقلبي از اصل، اهميت زيادي دارد. يكي از راه حل ها، خريد از فروشگاه مطمئن است تا خيال شما راحت باشد كه جنس خريداري شده اصل است. در هنگام خريد نيز بايد به قطعه اي كه قصد خريدش را داريد توجه كنيد. براي مثال وزن آن، جنس بدنه و دوام آن، ظاهر قطعه و بسته بندي آن را بايد مورد توجه قرار بديد كه معمولا به راحتي قابل تشخيص ميباشند.

خريد قطعات يدكي ليفان

اگر قصد خريد لوازم يدكي ليفان داريد، چند روش در پيش روي شما است.

اولين روش خريد حضوري است كه بايد به فروشگاه لوازم يدكي برويد و قطعه مورد نيازتان را بخريد.

روش ديگر خريد به صورت تلفني است. به فروشگاه يا كساني كه قطعات را ميفروشند زنگ ميزنيد و آن ها قطعه شما را به مكاني كه بخواهيد ارسال ميكنند. البته كه بايد فروشندگان مورد اعتماد را پيدا كنيد و سپس اقدام به خريد كنيد.

برخي از فروشگاه ها، اين امكان را به وجود آورده اند تا شما بتوانيد قطعات خود را به صورت اينترنتي خريداري كنيد. تنها كافي است تا به نشاني اينترنتي آن ها مراجعه كنيد، قطعه مورد نظر را انتخاب كنيد و سپس آن را سفارش دهيد. يكي از اين فروشگاه ها تري اس است كه واردكننده لوازم يدكي ليفان و چانگان است.

خودرو هاي معروف ليفان و قطعات آن ها

-لوازم يدكي خودرو x50 ليفان

يكي از خودرو هاي معروف ليفان كه طرفداران زيادي دارد مدل X50 است. در نيمي از اين خودرو از فولاد مقاوم تشكيل شده است تا در صورت تصادفات، كمترين آسيب به سرنشينان وارد شود. حجم موتور اين مدل 1500 سي سي است و با استاندارد يورو 5 روانه بازار شده است. از امكانات اين مدل ميتوان به ايربگ هاي جلو، صندلي هايي از جنس چرم، ترمز هاي خودكار و سان روف اشاره كرد. از لوازم يدكي كه براي اين مدل بسيار خريداري ميشود ميتوان به ميل لنگ، واشر سرسيلندر، پنجره هاي جلو و عقب، سنسور abs اشاره كرد.

-لوازم يدكي ليفان x60

حجم موتور اين خودرو 1800 سي سي است و اتومات ميباشد. حجم مخزن بنزين آن 55 ليتر ميباشد كه حداكثر سرعت آن 170 كيلومتر بر ساعت است. مصرف كنندگان معمولا به دنبال قطعات يدكي مانند سنسور abs، كلاچ و چراغ هاي جلو ميباشند.

-لوازم يدكي خودرو ليفان 620

اين مدل در همه زمينه ها مانند قدرت و طراحي و… يك خودرو متوسط ميباشد.حجم موتور آن 1800 سي سي است و يا استاندارد يورو 5 وارد بازار شده است. از جعبه دنده 5 سرعته برخوردار است و تا 200 كيلومتر بر ساعت نيز سرعت دارد. از حجم بنزين 57 ليتري برخوردار است و همچنين سيستم ترمز abs در آن ها تعبيه شده است.

براي اين مدل نيز خريداران معمولا به دنبال پمپ، پمپ كلاچ، ديسك جلو و عقب، كلاچ و سنسور ترموستات هستند.

-لوازم يدكي خودرو ليفان 820

اين مدل نسبت به مدل هاي ديگر به دليل طراحي زيبايي كه دارد توانسته بسيار پر فروش باشد. از نظر ايمني نيز بسيار مطمئن ميباشد و با خيال راحت ميتوانيد با آن سفر كنيد. حجم موتور اين مدل 2400 سي سي است و حجم مخزن سوخت آن نيز 60 ليتر است. اين خودرو با يورو 5 روانه بازار شده و تا 180 كيلومتر نيز سرعت دارد. از دنده 6 سرعته در اين مدل استفاده شده است. از امكانات ليفان 820 ميتوان به ترمز هاي خودكار، سنسور دنده عقب، گرمكن صندلي، سان روف، ايربگ براي تمام سرنشينان، چراغ هاي هالوژني و… اشاره كرد.

در مدل 820 كه مصرف كنندگان زيادي دارد، خريد و فروش قطعاتي مانند مه شكن، واتر پمپ، تسمه تايم، ترموستات، سيبك فرمان رايج است.

 منبع: همدان سلامت