آرشیو مهر ماه 1400

انتشار مقالات مختلف

مراقبت از ايمپلنت دندان

۴ بازديد

ايمپلنت ها خود نمي توانند پوسيده شوند اما ساختار حمايتي استخوان و لثه بايد به دقت حفظ گردد تا از سلامت دهان بيمار محافظت شود. ايمپلنت هاي دنداني به دلايل مختلف انتخاب ايده آل براي جايگزيني دندان هاي از دست رفته است و اگرچه از نظر بصري با دندان هاي طبيعي قابل تشخيص نيستند، اما بايد مراقبت كمي متفاوت‌تري از آنها داشته باشيد. براي بيماران و پزشكان مهم است كه درك كنند تفاوت هاي آناتوميكي بين دندان طبيعي و ايمپلنت دندان وجود دارد و اين مي تواند شيوه هاي نگهداري را چالش برانگيز كند. در اين مطلب دستورالعمل هاي بهداشت دهان و دندان بعد از ايمپلنت آمده است تا به پزشكان كمك شود دستورالعمل هاي بهداشت دهان و دندان مناسب را با ايمپلنت هاي دنداني به بيماران خود ابلاغ كنند و همچنين بيماران نيز از اين توصيه استفاده كنند.

جلوگيري از خرابي ايمپلنت

همانطور كه گفته شد هنگام مراقبت از ايمپلنت هاي دنداني، حفظ سلامت بافت لثه و حمايت از استخوان مهم است. به دليل عدم وجود ساختارهاي طبيعي دندان، امكان ندارد كه خود ايمپلنت دچار پوسيدگي يا ايجاد حفره شود. با اين حال، در صورت وجود التهاب يا عفونت پريودنتال معروف به ايمپلنتيت، اميد به دوام يا موفقيت ايمپلنت دندان به خطر مي افتد. ايمپلنتيت يك فرايند التهابي مخرب است كه بر بافت هاي نرم و سخت اطراف ايمپلنت هاي دنداني تأثير مي گذارد. در طول فرآيند التهابي، ايمپلنت هاي دنداني مي توانند توسط همان باكتري هاي مخرب كه باعث عفونت هاي پريودنتال در دندان هاي طبيعي مي شوند، مستعمره گردند و در صورت عدم مزاحمت، اين باكتري ها مي توانند به جرم تبديل شوند. حساب ديواره يك رسوب سخت است كه مي تواند لثه و استخوان نگهدارنده ايمپلنت را از بين ببرد و آن را در فك قفل كند. اين رسوب را نمي توان مسواك زد يا نخ دندان كشيد و فقط توسط يك متخصص بهداشت دندان مي تواند برداشته شود. اين چالش ميكروبي دائمي جان ايمپلنت را تهديد مي كند و در نهايت مي تواند باعث شكست ايمپلنت دنداني شود.

اولين قدم براي پيشگيري از بيماري هاي اطراف ايمپلنت، ايجاد يك روال موثر براي حذف پلاك و تمرين آن دو تا سه بار در روز در خانه است. عملكرد مكانيكي كه با مسواك و پاك كننده هاي بين پروگزيمال به دست مي آيد، موثرترين روش براي از بين بردن پلاك چسبناك است. با اين حال، بسته به نيازهاي فردي بيمار، ممكن است يك دهانشويه درماني بدون نسخه براي از بين بردن باكتري ها در ساير قسمت هاي حفره دهان كه توسط وسايل بهداشتي در دسترس نيستند پيشنهاد شود. تشويق بيماران به بازديد از متخصص دندانپزشكي براي ويزيت مراقبت هاي حرفه اي سه تا چهار بار در سال، بسته به طراحي پروتز و توانايي بيمار در انجام مراقبت كافي در خانه، نه تنها براي پيشگيري از بيماري در اطراف ايمپلنت شما اهميت دارد، بلكه براي سلامت دهان نيز ضروري است.

 

توصيه هاي مراقبت خانگي براي محافظت از ايمپلنت

مسواك هاي برقي به دليل توانايي ايجاد ضربات بيشتر در قلم مو نسبت به دست انسان، بيوفيلم را بيشتر از يك برس دستي مختل مي كنند. صرف نظر از مسواك انتخابي، به بيماران توصيه مي شود كه به مدت دو دقيقه كامل با يك برس نرم مسواك بزنند. برس هاي تافي انتهايي نيز براي مناطقي كه دسترسي به آنها دشوار است يا براي رسيدن به اطراف خطوط گاهي اوقات تاج هاي بزرگ ايمپلنت عالي هستند. در اسرع وقت، يك كيسه يخ (دور كيسه پارچه بپيچيد) را بر روي صورت خود در محل عمل قرار دهيد بطور متناوب ۱۰ دقيقه يخ را بر روي صورت خود نگهداريد و ۱۰ دقيقه آن را برداريد. استفاده از بسته يخ براي ۲۴-۴۸ ساعت اول پس از عمل جراحي به راحتي شما و به حداقل رساندن تورم كمك خواهد كرد. ۳ روز بعد از جراحي، گرماي مرطوب مي تواند به كمتر شدن ناراحتي شما كمك كند.

 

داروها

پس از قرار دادن ايمپلنت، بيمار دچار احساس درد و ناراحتي خواهد شد. ميزان درد معمولا خفيف است. در حالت ايده آل، داروهاي ضد درد بايد قبل از برطرف شدن بي حسي استفاده شوند. اگر شخص ديگري قرار است شما را به خانه برگرداند، مي توانيد داروهاي ضد درد خود را در مطب بلافاصله پس از جراحي مصرف كنيد و پس از آن هر ۳ تا ۴ ساعت يكبار مصرف دارو را تا هنگام خواب ادامه دهيد. اگر داروي ضد درد قبل از زماني كه انتظار مي رود، بي تاثير شود، شما مي توانيد به جاي آن، از ايبوپروفن هر دو ساعت يكبار استفاده كنيد. براي افراد بالغ، مصرف ايبوپروفن نبايد از ۸۰۰ ميلي گرم سه بار در روز تجاوز كند. داروهاي مسكن به طور منظم به مدت ۲ روز بايد مصرف شوند. شدت درد در مدت چند روز كاهش مي يابد. چنانچه درد پس از چند روز بيشتر شود، بيمار بايد با جراح خود تماس بگيرد.

پس از ۲۴ ساعت از كاشت دندان، فرد بيمار بايد كاملا به تغذيه خود توجه نمايد زيرا به دليل حساس بودن عصب دندان ها نوشيدن مايعات داغ نظير چاي مناسب نيست. در اين مدت از غذاهاي نرم كه الزامي به جويدن و وارد كردن فشار بر سطح دندان ها ندارند، استفاده نكنند. براي خنك كردن محل جراحي ايمپلنت دندان، مي توان از يخ استفاده نمود. از سيگار كشيدن و مصرف مشروبات الكي به جديت خودداري كنيد. زيرا سيگار به علت داشتن حرارت باعث تورم لثه مي شود و به محل ترميم آسيب مي زند. از انجام فعاليت هاي سنگين مثل شنا پرهيز كنيد و به صورت روزانه دهان را بايد با استفاده از دهان شويه شستشو بدهيد تا بوي بد دهان از بين برود. براي شستشوي دهان علاوه بر استفاده از دهانشويه مي توان از يك ليوان آب ولرم و يك قاشق چايخوري نمك استفاده كرد. در موقع مسواك زدن بيمار نبايد مسواك را بر روي قسمتي كه جراحي ايمپلنت دندان صورت گرفته است، بكشد زيرا اين ناحيه حساس بوده و امكان دارد كه لثه ها دچار خونريزي شوند. بنابراين بايد كاملا با دقت و با احتياط مسواك زده شود.

 

جمع بندي

ايمپلنت دندان يك روش عالي براي جايگزين كردن دندان هاي از دست رفته است كه اين روزها توانسته جاي دندان هاي مصنوعي را كه در گذشته استفاده مي شد را بگيرد. اما پروسه انجام آن و مراقبتهاي پس از قرار دادن ايمپلنت در دهان بيمار بسيار مهم است.

ما در اين مقاله فقط به بحث مراقبت هاي پس از آن پرداختيم اما دكتر مجيد صالح در سايت خود درباره انواع ايمپلنت ها و نكات آن به تفصيل صحبت كردند.

 

منبع: كافه مد

عنوان: ايمپلنت فوري چيست؟

۴ بازديد

كاشت فوري ايمپلنت روشي است كه طي آن ايمپلنت هاي دنداني بلافاصله پس از كشيدن دندان در فك قرار مي گيرند.

آيت ماندگار- كاشت فوري ايمپلنت روشي است كه طي آن ايمپلنت هاي دنداني بلافاصله پس از كشيدن دندان در فك قرار مي گيرند. با قرار دادن ريشه ايمپلنت در محلي كه به تازگي تخليه شده است، شما فرآيند را ساده كرده و احتمال موفقيت آميز بودن آن را افزايش مي دهيد. كاشت فوري ايمپلنت اساساً از دو مرحله مهم در طول يك نوبت مراقبت مي كند. توجه داشته باشيد كه قرار دادن فوري ايمپلنت همان بارگذاري فوري ايمپلنت نيست. در حالي كه مورد اول به قرار دادن در زمان كشيدن اشاره مي كند، مورد دوم به بارگذاري دندان هاي جايگزين در زمان كاشت ايمپلنت اشاره مي كند. بسته به ثبات ايمپلنت بلافاصله پس از كاشت، ممكن است يك بيمار هر دو روش يا يكي را انجام دهد.
سه پروتكل اصلي بارگذاري ايمپلنت وجود دارد، بارگذاري فوري در 48 ساعت، بارگذاري زودهنگام در عرض سه ماه و بارگذاري معمولي بين سه تا شش ماه پس از قرار دادن. اگر ايمپلنت فوري بيمار منجر به گرفتن كافي استخوان شود، بارگذاري فوري نيز ممكن است رخ دهد. با اين حال اگر ايمپلنت نمي تواند تحت مقدار گشتاور مناسب نگه دارد، زمان بيشتري براي ادغام استخوان مورد نياز است. 
كاشت سريع در ايمپلنت فوري هم براي بيماران و هم براي پزشكان مفيد است. برخي از مزاياي استفاده از اين روش نسبت به روش هاي متداول كاشت ايمپلنت دندان عبارت است از:
جدول زماني كوتاه تر: عمل ايمپلنت دندان روش جراحي ساده تر براي انجام جراحي هاي كمتر تهاجمي و بهبودي براي بيمار است.
مصرف كننده راضي كه بيماران ديگر را به سمت شما مي كشاند: همانند هر روش، فوري قرار دادن ايمپلنت با خطرات و اشكالاتي همراه است، هرچند مزاياي آن معمولاً بيشتر است. گردش كار خود را ساده كرده و در كل تجربه بهتري را به بيماران ارائه مي‌دهد. نياز به هماهنگي بين جراح و دندانپزشك ترميمي ممكن است قبل از بارگيري به زمان بهبود نياز داشته باشد. همه بيماران در مقايسه با ساير انواع جايگزيني دندان كانديداي مناسبي نيستند. 

بايد تعويض فوري دندان را در نظر بگيريد؟
مزاياي تعويض فوري دندان تك واحد: براي پنهان كردن فاصله لبخند خود نيازي به استفاده از پروتز متحرك نداريد و درمان شما به حداقل تعداد مراجعه به مطب نياز دارد. تاج موقت كه در ابتدا به دست مي آوريد دائمي نخواهد بود و كمي كوچكتر از اندازه كامل است، بنابراين هنگام نيش زدن با دندان هاي ديگر تماس نمي گيرد و خطر ايجاد ارتباط بين ايمپلنت و استخوان را مختل مي كند. شما هنوز بايد از جويدن در اين منطقه اجتناب كنيد و اين كار را به بعدا از قرار گرفتن تاج دائمي موكول كنيد. با اين وجود تشخيص دندان موقتي از دندان هاي طبيعي و سالم شما دشوار خواهد بود. 
معايب ايمپلنت فوري
با اين حال، جايگزين فوري دندان معايب منفي نيز دارد. استرس بيش از حد ايتكه ايمپلنت هنوز به طور كامل با استخوان زيرين تركيب نشده است و مي تواند باعث شكست درمان شود. البته خبر خوب اين است كه اين اتفاق به ندرت رخ مي دهد. در شرايط مناسب، تحقيقات نشان مي دهد كه ميزان موفقيت اين روش بسيار شبيه به تاخير در قرار دادن تاج است. 
كدام نوع درمان براي شما بهتر است؟ 
تيم ايمپلنت شما (كه اغلب شامل دندانپزشك، پريودنتيست يا جراح دهان و تكنسين آزمايشگاه دندانپزشكي مي شود) توصيه هاي خاصي را بر اساس وضعيت فردي شما ارائه مي دهد.
به طور كلي، به افرادي كه بافت لثه يا استخوان نازك تري دارند (چه به دليل عوامل ژنتيكي و چه ناشي از يك بيماري) بهتر است يك روش چند مرحله اي را در نظر بگيرند. همين امر در مورد افرادي كه افرادي كه خط لثه اي و لبخند ناهموار دارند صادق است. همچنين براي افرادي كه خوردن غذاهاي نرم تر براي آنها مشكل است و نمي توانند براي مدتي اين رژيم غذايي را رعايت كنند، توصيه مي شود از روش درماني چند مرحله اي استفاده كنند. اما هنگامي كه هيچ يك از اين موارد وجود ندارد، كاشت فوري دندان با دوام طولاني مدت يك گزينه مناسب بشمار مي رود. به ويژه هنگامي كه كشيدن با حداقل ضربه انجام شود. همچنين هنگامي كه عكس دندان هاي شما نشان مي دهد كه كاشت ايمپلنت با حداقل تهاجم امكان پذير است نيز كاشت فوري دندان را توصيه مي كنيم. متخصص ايمپلنت شما از تكنيك هاي خاصي براي حفظ سلامت لثه و بافت استخواني استفاده مي كند.
منبع: آيت ماندگار

بلبرينگ و فاكتورهاي موثر بر قيمت آن

۴ بازديد

رپرتاژآگهي- هنگام خريد بلبرينگ بايد موارد مهمي را مورد بررسي قرار دهيم. با توجه به اين كه آن قطعه را مي‌خواهيم در چه زمينه اي استفاده كنيم بايد قبل از خريد نوع آن را مشخص كنيم و به همين دليل انتخاب آن با حساسيت خاصي همراه است.

اگر بخواهيم درباره قيمت اين قطعه مهم در صنعت صحبت كنيم بايد بگوييم عوامل مختلفي بر قيمت بلبرينگ موثر است كه در زير به آن‌ها مي پردازيم.

  1. عوامل غير مستقيم موثر بر قيمت بلبرينگ

اين عوامل شامل نوع بلبرينگ، اندازه، نوع برند و فروشنده آن قطعه است. همچنين فروشگاهي را كه انتخاب مي‌كنيم چه به صورت حضوري و چه به صورت اينترنتي، بايد قطعات را بدون واسطه به فروش برساند تا از افزايش قيمت آن جلوگيري شود. بيرينگ مارت از اين نظر مي­تواند انتخاب خوبي باشد.

همچنين عوامل اقتصادي بر روي اين قطعات تاثير مي­گذارند و به دليل نرخ ارز در كشور ما نوسانات زيادي در قيمت آن ها شاهد هستيم.

  1. تاثير قيمت ارز دربلبرينگ

بيشتر بلبرينگ هايي كه در كشور ما موجود هستند وارداتي بوده و از شركت هاي خارجي معتبر هستند.

به همين دليل است كه قيمت ارز بر روي قيمت اين قطعات تاثير گذار خواهد بود. هنگامي كه ارز افزايش يابد اين قطعات نيز معمولا به سرعت قيمتشان افزايش پيدا مي­كند و در صورت كاهش قيمت ارز نيز، روند كاهش قيمت اين قطعات بسيار كند خواهد بود. همچنين عملياتي مانند حمل و نقل، بيمه و گمرك بر قيمت تاثير مي­گذارد كه همه آن ها نشات گرفته از قيمت ارز است.

  1. تاثير گمرگ

يكي از مشكلات واردكنندگان قوانين سخت گمرك است. هنگامي كه اين قطعات در زمان مناسب ترخيص نشوند و به  بازار عرضه نگردند، باعث مي­شود تا درخواست اين قطعات زياد شود و بازار سياه به وجود بيايد كه در نتيجه شاهد افزايش قيمت اين قطعات خواهيم بود. به همين دليل وارد كردن منظم و دقيق اين كالاها به كشور بسيار مهم مي­باشد و در صورتي كه به آن بي توجهي شود شاهد افزايش قيمت اين اجناس خواهيم بود. قطعاتي مانند ياتاقان ها و بلبرينگ ها جزو قطعات مهم صنعتي مي­باشند و وجود آن ها ضروري است. در صورتي كه توليدي ها و صنايع مختلف با كمبود آن مواجه شوند اثرات منفي را در پيش خواهد داشت.

  1. در دسترس بودم محصولات تقلبي

بلبرينگ هاي تقلبي يك محدوديت اصلي در بازار بلبرينگ هستند. ياتاقان هاي تقلبي منجر به افزايش هزينه ها، خطرات و كاهش قابليت اطمينان دستگاه با خرابي هاي مكرر بلبرينگ مي­شوند. اين ياتاقان ها با استفاده از مواد درجه پايين توليد مي­شوند كه اغلب بر روي ماشين هاي كهنه پردازش مي­گردند و توسط حداقل دستمزد كار مي­كنند. بسته بندي اين بلبرينگ هاي تقلبي باعث مي­شود آن ها شبيه نسخه اصلي باشند و تمايز بين محصولات تقلبي و اصلي را براي مشتريان سخت مي­كند. اين محصولات بي كيفيت بيشتر در هنگام راه اندازي خراب مي­شوند و هزينه هاي مربوط به نگهداري و خريد را افزايش مي­دهند و اين هزينه هاي افزايش يافته هميشه بسيار بيشتر از مبلغ ذخيره شده در قيمت واحد بلبرينگ هنگام خريد است.

  1. خرابي و توليد آلاينده

خطر خرابي يك چالش بزرگ براي توليدكنندگان بلبرينگ است. خرابي ناگهاني ياتاقان ها مي­تواند منجر به خرابي برنامه ريزي نشده و تعويض زودرس بلبرينگ ها شود. برخي از دلايل عمده خرابي ياتاقان ها عبارت است از بار بيش از حد، گرم شدن بيش از حد و خرابي روان كننده. آلودگي يكي از دلايل اصلي خرابي بلبرينگ است، علائم آلودگي عبارت است از:

  • سوراخ كردن مسيرهاي ياتاقان و توپ كه منجر به ارتعاش و سايش زياد مي­شود.
  • آلاينده ها شامل گرد و غبار موجود در هوا، خاك يا هرگونه مواد ساينده هستند، در حالي كه ابزارهاي آلوده، مناطق كار آلوده، دستان و مواد خارجي موجود در روان كننده ها يا محلول هاي تميز كننده برخي از منابع اصلي هستند.

مهر و موم لب سه گانه پيشرفته و فلنجرهاي لاستيكي توصيه شده است تا محافظت بيشتري در برابر رسوب ماسه به بلبرينگ را ارائه دهد. همچنين استفاده از گريس مصنوعي به جاي گريس استاندارد پيشنهاد مي‌گردد.

دلايل رشد فروش بلبرينگ

پيش بيني مي­شود تقاضاي جهاني براي بلبرينگ، سالانه ۵.۲ درصد افزايش يابد. فروش بلبرينگ ها در دوران پس از اين همه گيري به سرعت افزايش مي يابد كه رشد آن به واسطه موارد زير است:

  • بهبود شرايط اقتصادي در سراسر جهان و بهبود هزينه هاي مصرف كننده جهاني (از پايين ترين سطح در سال ۲۰۲۰)
  • لغو محدوديت هاي COVID-19 براي مشاغل و مردم
  • افزايش فعاليت توليد كالاهاي با دوام، به ويژه وسايل نقليه موتوري
  • افزايش سرمايه گذاري در اين بخش
  • توسعه فناوري هاي جديد و پيشرفته ياتاقان ها و استفاده روزافزون از بلبرينگ هاي پيچيده در كشورهاي در حال توسعه

خريد بلبرينگ با قيمت مناسب

براي مشاوره پيش از خريد قطعاتي مانند بلبرينگ، ياتاقان و… بيرينگ مارت يكي از بهترين گزينه ها براي شما مي­باشد. اين شركت با ارائه محصولاتي از برندهاي معتبر در سراسر جهان، توانسته است اعتماد بسياري از افراد را به خود جلب كند.

منبع: اكوشفقنا

نقد و بررسي ليفان 620

۴ بازديد

شركت ليفان در ابتدا به توليد موتورسيكلت مشغول بود و بعد از گذشت مدت زمان كوتاهي اين صنعت خصوصي توانست با دستاوردي زياد در ساخت و توزيع موتور سيكلت عنوان برترين توليد كننده موتور سيكلت در چين را كسب كند. بعد از آن در سال 2005 به فعاليت خودروسازي رو آورد. اين شركت با توليد اولين مدل ليفان 520 خود، رسما به صنعت اتومبيل وارد شد و با سرمايه گذاري انبوه در پروژه هاي اتومبيل سازي، گروه ليفان به بزرگ‌ترين خط توليد خودرو تبديل شد و مجوز توليد محصولاتي همچون اتوبوس را نيز كسب كرد و همچنين اين شركت به توليد و فروش موتور خودرو نيز مي‌پردازد.

معرفي خودروي ليفان 620

دهه 90 بود كه هنوز ذهنيت بد از خودروهاي چيني كه كيفيت آن‌ها اصلا مناسب نبود پاك نشده بود كه محصول جديدي از شركت ليفان به اسم 620 رو نمايي شد، خودرويي كه از نظر طراحي به بي ام و سري 3 شباهت داشت. مدل ليفان 620 در حالي روانه بازار شد كه شاهد حضور مدل ديگري از همين خودروسازي به نام ليفان 520 در بازار ايران بوديم كه پس از جلب نظر برخي از مشتريان جاي خود را كم كم به ليفان 620 داد. در اغاز حضور اين خودرو در بازار ايران نظرات مثبتي را به جلب خود كرد و از لحاظ فروش توانست فروش خوبي داشته باشد. اما به مرور زمان و با ورود ساير خودروهاي چيني به بازار اين محصول رقيبان جديدي پيدا كرد. خودروهايي كه بيشتر آن‌ها ازمشخصات ظاهري بهتر و كيفيت بالاتري نسبت به خانواده ليفان بهره‌مند بودند كه در مجموع محصولات معتبري در بازار به شمار مي‌رفتند. اين موضوع باعث شد كه براي خريد ليفان 520 و ليفان 620 مشتريان رغبت كمتري نشان دهند. اما بايد بپذيريم كه خريد ليفان 620 اشتباه نيست چون اين خودرو در هم رده‌هاي خود برتري دارد.

نقاط قوت ليفان 620

اين خودرو را مي‌توان ارتقاء يافته ليفان 520 كه پروژه آن شكست خورده بود دانست. در قسمت فني با افزايش قدرت فني سعي در پوشاندن نقض پروژه‌هاي قبلي خود را داشتند. پيشرانه اين خودرو 1.6 ليتر است. از نظر فني با حجم موتور و قدرت 115 اسب بخار و حداكثر گشتاور 149 نيوتوني كه اعداد مناسبي در مقايسه با خودروهاي هم رده است و نسبت به بعضي از خودروهاي چيني شتاب 0 تا صد، 15 ثانيه اين خودرو شرايط مناسبي از نظر فني به اين خودرو مي‌دهد. گيربكس 5 سرعته دستي اين خودرو كاملا در حد قيمت خود بوده است. ليفان 620 به منظور افزايش قدرت فني خودرو پيشرانه 1.8 ليتري را روانه بازار كرد. در نتيجه اين عمل، قدرت موتور به 131 اسب بخار افزايش يافت كه گشتاور خودرو به بيش از 165 نيوتون متر رسيد و شتاب آن از صفر تا 100 به عدد 12.4 ثانيه رسيد. از نقاط قوت اين خودرو مي‌توان به چهار ترمز ديسكي اشاره كرد كه در ساير خودروهاي رقيب به اين صورت نيست و ترمز عقب آن‌ها ديسكي نيستند. اين خودرو از دو كيسه هوا، سنسور دنده عقب، بالابر شيشه برقي در هر چهار درب، مه شكن جلو و عقب، مانيتور با تاچ يكنواخت برخوردار است.

لوازم يدكي ليفان 620

شايد بهتر باشد پيش از آنكه درباره نقطه ضعف اين خودرو صحبت كنيم به سراغ معرفي يك مركز معتبر براي خريد لوازم يدكي ليفان 620 برويم.

تري اس با وارد كردن لوازم يدكي ليفان و حذف واسطه ها توانسته است نيازهاي مشتريان اين خودرو را رفع كند.

نقطه ضعف ليفان 620

اما اگر بخواهيم در زمينه ضعف اين خودرو اشاره‌اي داشته باشيم مي‌توان دريچه برقي گاز كه در هنگام تعويض دنده تاخير ناخوشايندي را براي راننده ايجاد مي‌كند عنوان كرد. اين خودرو فشار ناشي از كورس‌هاي با شتاب بالا را نمي‌تواند تحمل كند و نمي‌توان آن را خودرويي قدرتمند براي خارج محيط شهري دانست. طراحي نامناسب براي صداگيري داخل اتاق موجب ورود صداي نه چندان خوشايند موتور به داخل كابين خودرو مي‌شود و به طور غير قابل باوري سرنشينان را اذيت مي‌كند. مصرف سوخت اين خودرو 8.0 ليتر در هر 100 كيلومتر است كه اين مسئله يك نقص جدي به حساب مي‌آيد و آن را به خودروي پر مصرفي تبديل كرده است. اختلال در لمس مانيتور، اختلال جدي در دريافت سيگنال تصوير و پرتاب باد ضعيف كولر از نقاط ضعف اين ماشين مي‌شود محسوب مي‌شود.

جمع بندي

در جمع بندي اين خودرو مي‌توانيم بگوييم كه ضعف در خدمات پس از فروش وجود دارد مانند كمبود قطعه ليفان 620 كه اين موضوع براي خودروهاي چيني همواره بيان شده است. مجموعه تري اس با تامين لوازم يدكي خودروي ليفان 620 توانسته تا حد بسيار زيادي اين مسئله را براي افرادي كه تمايل به خريد لوازم يدكي ليفان را دارند حل كند.

 

منبع: جسارت