نقد و بررسي ليفان 620

انتشار مقالات مختلف

نقد و بررسي ليفان 620

۵ بازديد

شركت ليفان در ابتدا به توليد موتورسيكلت مشغول بود و بعد از گذشت مدت زمان كوتاهي اين صنعت خصوصي توانست با دستاوردي زياد در ساخت و توزيع موتور سيكلت عنوان برترين توليد كننده موتور سيكلت در چين را كسب كند. بعد از آن در سال 2005 به فعاليت خودروسازي رو آورد. اين شركت با توليد اولين مدل ليفان 520 خود، رسما به صنعت اتومبيل وارد شد و با سرمايه گذاري انبوه در پروژه هاي اتومبيل سازي، گروه ليفان به بزرگ‌ترين خط توليد خودرو تبديل شد و مجوز توليد محصولاتي همچون اتوبوس را نيز كسب كرد و همچنين اين شركت به توليد و فروش موتور خودرو نيز مي‌پردازد.

معرفي خودروي ليفان 620

دهه 90 بود كه هنوز ذهنيت بد از خودروهاي چيني كه كيفيت آن‌ها اصلا مناسب نبود پاك نشده بود كه محصول جديدي از شركت ليفان به اسم 620 رو نمايي شد، خودرويي كه از نظر طراحي به بي ام و سري 3 شباهت داشت. مدل ليفان 620 در حالي روانه بازار شد كه شاهد حضور مدل ديگري از همين خودروسازي به نام ليفان 520 در بازار ايران بوديم كه پس از جلب نظر برخي از مشتريان جاي خود را كم كم به ليفان 620 داد. در اغاز حضور اين خودرو در بازار ايران نظرات مثبتي را به جلب خود كرد و از لحاظ فروش توانست فروش خوبي داشته باشد. اما به مرور زمان و با ورود ساير خودروهاي چيني به بازار اين محصول رقيبان جديدي پيدا كرد. خودروهايي كه بيشتر آن‌ها ازمشخصات ظاهري بهتر و كيفيت بالاتري نسبت به خانواده ليفان بهره‌مند بودند كه در مجموع محصولات معتبري در بازار به شمار مي‌رفتند. اين موضوع باعث شد كه براي خريد ليفان 520 و ليفان 620 مشتريان رغبت كمتري نشان دهند. اما بايد بپذيريم كه خريد ليفان 620 اشتباه نيست چون اين خودرو در هم رده‌هاي خود برتري دارد.

نقاط قوت ليفان 620

اين خودرو را مي‌توان ارتقاء يافته ليفان 520 كه پروژه آن شكست خورده بود دانست. در قسمت فني با افزايش قدرت فني سعي در پوشاندن نقض پروژه‌هاي قبلي خود را داشتند. پيشرانه اين خودرو 1.6 ليتر است. از نظر فني با حجم موتور و قدرت 115 اسب بخار و حداكثر گشتاور 149 نيوتوني كه اعداد مناسبي در مقايسه با خودروهاي هم رده است و نسبت به بعضي از خودروهاي چيني شتاب 0 تا صد، 15 ثانيه اين خودرو شرايط مناسبي از نظر فني به اين خودرو مي‌دهد. گيربكس 5 سرعته دستي اين خودرو كاملا در حد قيمت خود بوده است. ليفان 620 به منظور افزايش قدرت فني خودرو پيشرانه 1.8 ليتري را روانه بازار كرد. در نتيجه اين عمل، قدرت موتور به 131 اسب بخار افزايش يافت كه گشتاور خودرو به بيش از 165 نيوتون متر رسيد و شتاب آن از صفر تا 100 به عدد 12.4 ثانيه رسيد. از نقاط قوت اين خودرو مي‌توان به چهار ترمز ديسكي اشاره كرد كه در ساير خودروهاي رقيب به اين صورت نيست و ترمز عقب آن‌ها ديسكي نيستند. اين خودرو از دو كيسه هوا، سنسور دنده عقب، بالابر شيشه برقي در هر چهار درب، مه شكن جلو و عقب، مانيتور با تاچ يكنواخت برخوردار است.

لوازم يدكي ليفان 620

شايد بهتر باشد پيش از آنكه درباره نقطه ضعف اين خودرو صحبت كنيم به سراغ معرفي يك مركز معتبر براي خريد لوازم يدكي ليفان 620 برويم.

تري اس با وارد كردن لوازم يدكي ليفان و حذف واسطه ها توانسته است نيازهاي مشتريان اين خودرو را رفع كند.

نقطه ضعف ليفان 620

اما اگر بخواهيم در زمينه ضعف اين خودرو اشاره‌اي داشته باشيم مي‌توان دريچه برقي گاز كه در هنگام تعويض دنده تاخير ناخوشايندي را براي راننده ايجاد مي‌كند عنوان كرد. اين خودرو فشار ناشي از كورس‌هاي با شتاب بالا را نمي‌تواند تحمل كند و نمي‌توان آن را خودرويي قدرتمند براي خارج محيط شهري دانست. طراحي نامناسب براي صداگيري داخل اتاق موجب ورود صداي نه چندان خوشايند موتور به داخل كابين خودرو مي‌شود و به طور غير قابل باوري سرنشينان را اذيت مي‌كند. مصرف سوخت اين خودرو 8.0 ليتر در هر 100 كيلومتر است كه اين مسئله يك نقص جدي به حساب مي‌آيد و آن را به خودروي پر مصرفي تبديل كرده است. اختلال در لمس مانيتور، اختلال جدي در دريافت سيگنال تصوير و پرتاب باد ضعيف كولر از نقاط ضعف اين ماشين مي‌شود محسوب مي‌شود.

جمع بندي

در جمع بندي اين خودرو مي‌توانيم بگوييم كه ضعف در خدمات پس از فروش وجود دارد مانند كمبود قطعه ليفان 620 كه اين موضوع براي خودروهاي چيني همواره بيان شده است. مجموعه تري اس با تامين لوازم يدكي خودروي ليفان 620 توانسته تا حد بسيار زيادي اين مسئله را براي افرادي كه تمايل به خريد لوازم يدكي ليفان را دارند حل كند.

 

منبع: جسارت

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.