آرشیو تیر ماه 1400

انتشار مقالات مختلف

رفع لرزش و سر و صداي چانگان CS35

۹ بازديد

ماشين چانگان مدل cs35 براي اولين بار در سال 2013 به معرض نمايش گذاشته و به بازار عرضه شد و با توجه به فروش خوب اين خودرو توانست در كشور چين جايگاه نهم را كسب كند. اين امر توانست نظر گروه خودروسازي ساپيا را جلب كرده و اين ماشين را در بازار خود عرضه كند. سايپا براي راه اندازي خط توليد اين مدل ماشين چراغ سبز نشان داده و اولين خودروي كراس اوور در ميان محصولات چيني وارد خط توليد كند. به لطف مونتاژ خوب و پشتيباني گروه خودرو سازي سايپا توانست آمار خوبي در فروش خودروي چانگان cs35 در بازار ايران تجربه كند. اما متاسفانه با تحريم صنعت خودروي ايران همكاري بين اين دو شركت به پايان رسيده و توليد چانگان cs35 و عرضه آن به مشتريان هم به پايان رسيد.

 

معرفي خودروي چانگان CS35

 

طراحي داخلي و فضاي خودرو بسيار خوب انجام شده و چيزي كه نظر شما را جلب ميكند طراحي داشبورد آن است كه نزديك به طراحي خودروهاي فورد پياده سازي شده است. اين مسئله به دليل سال ها همكاري صنعت خودروسازي چانگان و فورد در بازار داخلي چين بوده است كه اين امر نه تنها باعث ضعف نشده، بلكه يك كابين جذاب در خودروي كراس اوور چيني به مشتريان عرضه كرده است. اما متاسفانه اين الگوبرداري بيشتر مربوط به طراحي شده و كيفيت ساخت بالا همچون خودروي فورد را ندارد و در بيشتر قسمت هاي اين كابين همچون بسياري از خودروهاي چيني از پلاستيك خشك استفاده شده است كه به مصرف كننده احساس شكننده بودن منتقل ميكند. چانگان cs35 خودروي چندان بزرگي نيست و اگر نياز به ماشين خانوادگي با فضاي زياد داريد ماشين هاي ديگري هستند كه فضاي بيشتري در اختيارتان قرار ميدهند. 

 

ميدانيد كه طراحي خوب خودرو موجب تاثيرگذاري و جلب مشتري خواهد شد. اين امر در كشورمان ثابت شده كه اگر خودرويي در بخش فني عملكرد خوبي نداشته باشد، طراحي و ظاهر خوب آن مي تواند فروش اين خودرو را تضمين كند. در ارتباط با چانگان cs35 ميتوان گفت در اولين نگاه ظاهر خواستني و جذابي دارد زيرا چيني ها با درك اين موضوع كه اولين اولويت افراد طراحي است، در اين زمينه پيشرفت خوبي داشته اند. حال خودروي چانگان cs35 ميتواند رضايت كاريران را به خود جلب كند.

 

ميدانيد كه خودروي چانگان cs35 در دسته خودروهاي شاسي بلند نيست، بلكه حتي يك خودروي كراس اوور بزرگ هم به شمار نميرود و نسبت به حد و اندازه خودروهاي كلاس c ارتفاع كمتري به سطح زمين دارد. نرم و روان بودن و داشتن طراحي جذاب اين خودرو باعث شده از تمام زوايا بسيار قابل لمس باشد و همچنين وقتي با اين خودرو از رو به رو مواجه ميشويد، چهره خشونت بار موجود در خودروهاي شاسي بلند را شاهد نخواهيد بود و در اينجاست كه قدرت طراحي ايتاليايي ها در نماي جانبي و عقب به چشم مي آيد و در اين بخش نميتوان ايرادي خاصي از خودرو گرفت.

 

مشخصات و چند مورد از نكات مثبت چانگان cs35

يكي از علاقه مندي هاي مردم كشورها به كم مصرف بودن خودروهاست كه چيني ها هم علاقه خاصي به اين نوع خودرو دارند و خودروهاي كم مصرف و اقتصادي توليد كرده و به همين دليل در سال هاي اخير اكثرا خودروهاي چيني وارد كشورمان شده است.

 

بيشتر از همه موتورهاي 1.5 ليتري و يا 1.6 ليتري دارند و خودروي چانگان cs35 نيز از اين قاعده مستثني نيست. خوشبختانه تا اينجاي كار كاربراني كه مسافتي حدود 20 هزار كيلومتر و حتي بيشتر را با اين خودرو طي كرده اند مشكل خاص و نگران كننده اي در ناحيه گيربكس و پيشرانه نداشته اند و ميتوان به كاركرد مناسب سيستم برقي فرمان، كابين جادار و براي سرنشينان عقب ديد خوب به اطراف در ناحيه داخل كابين ميدهد.

 

همچنين مي توان به وجود رضايت از سيستم صوتي كه تقريبا متناسب با رنگ بدنه ماشين است اشاره كرد. دارا بودن كيسه هوا براي راننده و سرنشين، كيسه هواي جانبي، كروز كنترل، سنسور پارك دنده عقب و داشتن قابليت تنظيم صندلي راننده در 6 جهت، هالوژن بودن چراغ هاي جلو و قابليت تنظيم ارتفاع از ديگر مزيت هاي اين خودرو محسوب مي شود. همچنين سيستم تهويه مطبوع دستي، آينه هاي برقي و مجهز به چراغ راهنما و آينه جانبي با قابليت تاشو برقي است. مجهز به سيستم ضد سرقت (Immobilizer)، سيستم كامپيوتري اطلاعات سفر، صندلي چرمي، داشتن سيستم پيشرفته ترمز ABS/EBD/BAS، سيستم صوتي مجهز به: راديو +CD Player با قابليت پخش MP۳ و پورت USB/ و داشتن 6 بلندگو كه لذت بردن از موسيقي را در شما افزايش ميدهد.

 

 

علت لرزش چانگان CS35

اما از سوي كاربران گلايه هايي نيز وجود دارد كه يكي از شايع ترين آنها مربوط به دسته موتور چانگان است كه بسياري از افراد را آزرده خاطر كرده است و با ايجاد لرزش و صدا روي اعصاب برخي از مالكان اين خودرو پا نهاده است. همچنين همان طور كه اشاره كرديم به دليل ساخته شدن اين كابين از مواد پلاستيكي و كم كيفيت، هنگام ورود به كابين حس ارزان بودن ماشين را به مصرف كننده ميدهد و ميتوان صداهاي اضافه ناشي از داشبورد را نيز به آن اضافه كرد. نكته ديگري كه موجب نارضايتي تعداد كمي از مشتريان شده بوي نامطبوع در درون كابين است كه اين امر در ابتداي تحويل خودروي صفر امري طبيعي است اما با گذشت ماه ها و تا يكسال پس از تحويل خودرو نميتوان عادي باشد. البته اين مسئله در ميان خودروهاي چيني كه با اين قيمت وارد بازار كشورمان شدند حد توقع را در اين باره كم كرده است. در مورد بحث كولر و قدرت خنك كنندگي اين ماشين نظرات مختلفي وجود دارد كه بعضي ها از قدرت كولر راضي هستن و عده اي هم مخالف آن همچنين در بعضي اوقات هنگام خاموش كردن كمپرسور كولر، صداي نا ملايمي به گوش ميرسد كه چندان به مذاق مصرف كننده خوش نمي ايد.

 

در پايان بايد

راهكار بي سروصدا كردن خودرو

اين مشكل تا حدي با رفتن به نمايندگي و تعويض دسته موتور حل مي شود اما در بعضي از اوقات اين لرزش و صدا همچنان باقيست كه مي تواند به خاطره كيفيت ناكافي در اين قطعه جايگزين باشد. براي تهيه اين قطعه و همچنين انواع لوازم يدكي چانگان مي توانيد از طريق وبسايت رسمي تري اس با مشاورين ما در تماس باشيد.

 

در پايان بايد گفت با وجود نكات مثبت چانگان cs35 كم و كاستي هايي هم ديده ميشود. وضعيت فروش چانگان cs35 در بازار ايران اهسته و پيوسته به راه خود ادامه ميدهد و اگر چه در سطح رقباي خود از رونق معاملاتي بهره نميبرد اما توانسته مشتريان و طرفداران خود به ويژه خانواده ها و افراد مسن را بدست بياورد.

 

منبع: نوانديش

صفر تا صد اطلاعات بلبرينگ

۳ بازديد
كاربرد اين بلبرينگ در صنعت بسيار زياد است. هر رينگ بلبرينگ شيار عميق داراي شياري عميق و مدور است. اين بلبرينگ‌ها قادر هستند بار شعاعي زياد و بار محوري كمي را تحمل كنند.
بلبرينگ
بلبرينگ كه در زبان انگليسي Ball bearing نوشته مي‌شود از ۲ كلمه Ball (به معناي توپ) و Bearing (به معناي ياتاقان) تشكيل شده است. از اين رو بلبرينگ‌ها ياتاقان‌هايي هستند كه چرخنده نيز مي‌باشند. در واقع مي‌توان گفت هر وسيله‌اي اعم از چرخ يك خودرو تا برخي از قطعات كامپيوتر و حتي تجهيزات پزشكي و... كه نياز دارند تا مرتبا بچرخند با كمك يك بلبرينگ اين چرخش را انجام مي‌دهند.

بلبرينگ‌ها بسته به نوع آن قادر به تحمل بار محوري، شعاعي و يا هر دو نوع بار هستند.

تاريخچه ساخت بلبرينگ

از روزي كه انسان‎‌ها به فكر راهي براي كاهش اصطكاك افتادند روش‌هاي مختلفي را امتحان كردند. به عنوان مثال وقتي چرخ ابداع شد جهت كاهش اصطكاك از چربي حيوان‌ها استفاده كردند.

رفته رفته براي كاهش اصطكاك و حركت اجسام فكر‌هاي مختلفي به ذهن انسان‌ها رسيد تا در نهايت منجر به ساخت بلبرينگ شد، اما طبيعتا بلبرينگ‌هاي اوليه بسيار ضعيف بودند و با گذشت زمان موفق به ساخت بلبرينگ‌هاي با كيفيت‌تري شدند.

امروزه تنوع اين قطعه بسيار مهم بيش از پيش شده است در حدي كه هر بلبرينگ مختص يك كار خاص ساخته شده است.

بلبرينگ‌ها داراي استقامت‌هاي متفاوتي هستند كه به شركت سازنده آن و هدف ما از استفاده بستگي دارد.

بلبرينگ چگونه كار مي‌كند؟

مكانيزم كار بلبرينگ بدين صورت است كه بار از لايه بيروني به گوي و در مرحله بعد از آنجا به لايه داخلي منتقل مي‌شود.
نكته: اگر فشار بيش از مقدار استاندارد به بلبرينگ اعمال گردد اين فشار سبب مي‌شود گوي‌ها خرد و در نتيجه بلبرينگ خراب شود.

تفاوت بلبرينگ و رولبرينگ

رولبرينگ كه از خانواده بلبرينگ است يك ياتاقان غلطكي يا مخروطي شكل است كه ۳ تفاوت عمده با آن دارند:

۱. ميزان فشاري كه رولبرينگ مي‌تواند تحمل كند بيشتر است.
۲. سرعت چرخش رولبرينگ‌ها كمتر از بلبرينگ است.
۳. رولبرينگ‌ها جهت مصارف خانگي هستند.

اجزاي سازنده بلبرينگ

يك بلبرينگ از كنس داخلي، كنس خارجي، ساچمه و قفسه تشكيل شده است كه در بين كنس‌هاي داخلي و خارجي ساچمه‌ها قرار گرفته است و ساچمه‎ بين آن‌ها مي‌غلتند.

كاربرد‌هاي مختلف بلبرينگ

طيف كاربرد اين قطعه به حدي زياد است كه فقط محدود به صنعت نيست و حتي در بسياري از وسايل داخل منزل نيز از آن استفاده شده است.

اگر بخواهيم به مهم‌ترين كاربرد‌هاي بلبرينگ اشاره كنيم مي‌توانيم موارد زير را نام ببريم:

• لوازم ساختماني
• كارخانه‌ها
• ماشين آلات
• انواع سيستم‌هاي حمل و نقل
• ATM بانك
• وسايل نقليه مثل خودرو و موتور
• آسانسور
• پله برقي
• تجهيزات پزشكي
• برخي قطعات كامپيوتر
• ريل كمد
• و...

انواع بلبرينگ

بلبرينگ‌ها ۴ نوع مختلف دارند كه در زير با آن‌ها آشنا مي‌شويم البته در صورتي كه تمايل داريد به طور كامل‌تر و مفصل‌تري با انواع آن آشنا شويد مي‌توانيد به بخش بلبرينگ در سايت بيرينگ مارت مراجعه كنيد.

۱. بلبرينگ شيار عميق

كاربرد اين بلبرينگ در صنعت بسيار زياد است. هر رينگ بلبرينگ شيار عميق داراي شياري عميق و مدور است. اين بلبرينگ‌ها قادر هستند بار شعاعي زياد و بار محوري كمي را تحمل كنند.

انواع بلبرينگ‌هاي شيار عميق شامل موارد زير است:

۱-۱- بلبرينگ شيار عميق دو طرفه
۱-۲- بلبرينگ شيار عميق فلنجي لبه دار
۱-۳- بلبرينگ شيار عميق با شيار جازني
۱-۴- بلبرينگ دينام
۲. بلبرينگ خود تنظيم

اين بلبرينگ‌ها نيز در صنعت بسيار مورد استفاده قرار مي‌گيرند و در مواقعي كه با شفت ناهمراستا باشند قابل تنظيم هستند.

بلبرينگ تماس زاويه اي

۳. بلبرينگ تماس زاويه‌اي

به دليل اينكه رينگ داخلي و خارجي بلبرينگ تماس زاويه‌اي، به شكل نسبي با يكديگر جابجا مي‌شوند بنابراين مي‎‌توانند هر دو بار محوري و شعاعي را تحمل كنند.

بلبرينگ تماس زاويه‌اي با زاويه‌هاي ۴۰- ۲۵- ۱۵ درجه موجود است.

انواع بلبرينگ‌هاي تماس زاويه‌اي شامل موارد زير است:

۳-۱- بلبرينگ تماس زاويه‌اي يك رديفه
۲-۳- بلبرينگ تماس زاويه‌اي دو رديفه
۳-۳- بلبرينگ تماس زاويه‌اي ۴ نقطه تماس
۴. بلبرينگ كف گرد

بلبرينگ كف گرد به هيچ وجه نمي‌تواند بار شعاعي را تحمل كند و براي اين نوع بلبرينگ فقط بار محوري قابل پذيرش است.

بلبرينگ‌هاي كف گرد شامل بلبرينگ يك طرفه و دو طرفه است.

• تفاوت بلبرينگ يك طرفه و دو طرفه

بلبرينگ يك طرفه فقط مي‌تواند از يك سو بار را تحمل كند، اما بلبرينگ كف گرد از نوع دو طرفه قادر است هم از سمت بالا و هم از سمت پايين بار را تحمل كند.

انواع بلبرينگ

قيمت بلبرينگ

قيمت خريد بلبرينگ به عوامل مختلفي بستگي دارد. يكي از آن عوامل جنس اين قطعه است. به دليل اينكه از فولاد سخت ساخته شده است قيمت متناسب با اندازه قطعه متغير مي‌باشد البته يك استثنا نيز وجود دارد و آن درباره بلبرينگ‌هاي مينياتوري است.

دومين عامل دخيل بر قيمت، كارايي و برند آن است. هر برند توليد كننده بلبرينگ محصولي كه وارد بازار مي‌كند داراي مقاومت، انتقال حرارت و اصطكاك متفاوتي است.

خريد بلبرينگ

اگر به دنبال خريد بلبرينگ از يك فروشگاه معتبر هستيد و يا در انتخاب نوع بلبرينگ دچار تريد هستيد، پيشنهاد ما به شما سايت بيرينگ مارت است.

بيرينگ مارت علاوه بر اينكه خدماتي مثل مشاوره رايگان دارد، كاتالوگ تمام برند‌هاي انواع بلبرينگ را نيز در سايت خود قرار داده است تا همه مشتريان به راحتي بتوانند يك انتخاب مناسب داشته باشند.

منبع: آفتاب نيوز