آرشیو مرداد ماه 1400

انتشار مقالات مختلف

اصول طراحي محوطه در ويلا

۳ بازديد

طراحي محوطه باغ ويلا ميتواند متناسب با هر سبكي كه شما ميپسنديد باشد و به صورت هاي مدرن و كلاسيك و سنتي متقارن و نامتقارن طراحي شود، اما تمامي آن ها از يك اصول كلي پيروي مي كنند.

 
اصول طراحي محوطه در ويلا
 
 
منظور از طراحي محوطه:

طراحي اصولي و قرار دادن المان ها و جايگزاري عناصر مختلف در يك فضا به منظور رسيدن به يك محوطه زيبا و جذاب براي افزايش آرامش و رسيدن به يك محيط مطلوب و دلپذير است.

در ادامه به بررسي عنصر و المان هاي محوطه و همچنين فرم وساختار قرار دهي آن ها ميپردازيم.
 
 
 
اصول طراحي محوطه چگونه است؟
  • وحدت
  •  تاكيد
  • تعادل
  •  مقياس
  •   ريتم
  •  سادگي

1.وحدت:


منظور از وحدت در محوطه، ارتباط بصري و پيوستگي  بين تمامي عناصر موجود در آن است.


شما وقتي وارد محوطه اي شويد كه درآن وحدت حفظ شده است هيچ چيزي را جدا از يكديگر حس نخواهيد كرد .

2.تاكيد يا تمركز:


اين تاكيد بنا بر نقطه كانوني ايجاد مي شود كه يك جزئي از كل محوطه است كه تمامي توجه افراد را به هنگام ورود به آن نقطه كانوني جلب مي كند.


 نقطه كانوني مي تواند از نظر بافت ، شكل و رنگ و اندازه با بقيه قسمت ها متفاوت باشد.


به عنوان مثال ميتوان گفت وجود تك درختي بزرگ تر از ساير درختان در وسط محوطه ميتواند به عنوان نقطه كانوني و تاكيد شناخته شود .


3.تعادل:


منظور از تعادل وجود نيرو در هر طرفي از فضا نسبت به محور عمودي فرضي است.


اين تعادل به صورت متقارن و نامتقارن خود را نشان مي دهد.
 
 
4.تناسب و مقياس


منظور از تناسب يعني تمامي عناصر موجود در فضا از نظر مقياس انساني و اندازه ها نسبت به يكديگر هماهنگ باشد و اجزاي محوطه اندازه هاي متناسبي نسبت به يكديگر داشته باشند.


5.ريتم:


ريتم شامل تكرار است و تكرار عناطري كه با يكديگر مشابه هستند به تركيب كلي محوطه وحدت مي بخشند.


به عنوان مثال در طول يك مسير ممكن است چندين درخت مشابه و هم اندازه وجود داشته باشد و بين آن ها يك درخت با شكل و طراحي متفاوت ديده شود و اين روند تكرار شود و زيبايي بصري دوچنداني را براي افراد ايجاد كند. درنتيجه اين روند قرار گيري درختان در كنار يكديگر نشان دهنده ريتم است.
 
6.سادگي:     


ميتوانيد حداكثر كاربرد و مفاهيم را  با حداقل تعداد عناصر و اجزا،  به منظور كاهش آشفتگي و رعايت اصول سادگي در عين زيبايي در محوطه سازي رعايت كرد.


 
«با استفاده و رعايت اصول ذكر شده ميتوانيد محوطه اي زيبا و دلنشين داشته باشيد .»


 
آنچه كه در مورد عناصر مهم در محوطه بايد بدانيد:


با استفاده از اجزا و عناصر است كه طراحي محوطه اصلي را پيدا ميكند علاوه بر آن خود عناصر بايد داراي ويژگي هايي باشد كه بايد مورد توجه قرار گرفته شود كه در ادامه به بررسي آن ها ميپردازيم.

  •  وجود مبلمان هاي مناسب . فضاي نشينمن
  •  وجود سايه بان هاي مناسب و آلاچيق
  • وجود آتشدان و شومينه هاي زيبا و جذاب
  •   نور پردازي مناسب در فضا
  • استفاده از سنگ فرش مناسب در محوطه
  •   استفاده از انواع گياهان زينتي و جذاب


فضاي نشستن و مبلمان مناسب در طراحي محوطه


يكي از اجزاي مهم در محوطه مبلمان هايي است كه افراد براي نشستن و يا بعد از پياده روي جهت استراحت از آن ها استفاده مي كند بايد توجه داشت كه اين اجزا علاوه بر زيبايي جنبه راحتي را براي افراد فراهم نمايد.


مبلمان هاي بكار برده شده در فضاي محوطه مي توانند از جنس استيل، آلومينيوم، چوب، پلاستيك و ... باشد كه انتخاب آن بنا بر شرايط جوي و آب و هوايي محيط آن منطقه، تعداد نفراتي كه قرار است از آن فضا استفاده كنند و مساحت و .. انتخاب مي شود.


آلاچيق:


سايه بان و آلاچيق كه از نام ديگر كلاه فرنگي از عمارت هاي بزرگ دوران گذشته گرفته شده است يكي از مهم ترين المان هايي است كه در محوطه سازي از آن براي جذابيت بيشتر فضا استفاده مي شود كه  پركاربردترين متريال براي اجراي سازه آلاچيق معمولا چوب و فلز است.


آتشدان :


براي ايجاد گرما و حس صميميت ميتوان از آتشدان ها در محوطه استفاده كرد كه به صورت سنگي آجري و مدرن و به سبك هايي نظير روستيك ساخت.


نور پردازي:


وجود نورپردازي و تفكيك فضا با نور و ايجاد حس مطلوب در وجود هر بيننده ميتواند تاثير مثبتي را بگذارد.


 لازم به ذكر است جهت جلوه بخشيدن به فضا و نوررپردازي مناسب از تركيب رنگ ها كه هماهنگي خاصي با يكديگر دارند و با استفاده از انواع لامپ هاي نئون، فلوئرسنت و مهتابي، شمعي، هالوژني و ... ميتوان اين زيبايي را خلق نمود و هويت تازه اي به فضا بخشيد.


سنگ فرش:


در طراحي محوطه هاي ويلايي بهتر است براي ايجاد حس خوب و آوردن طبيعت به محيط باغ ويلا، سنگ فرشي را انتخاب كنيد كه با شرايط و اقليم متناسب و هماهنگ باشد.
 
 ده نمونه از سنگ هاي مورد استفاده در فضاهاي محوطه:

1.بتن در جا
2.بتن پيش ساخته
3.آجر
4.سنگ ريزه.
5.سنگ آهك
6.تراورتن
7.كاشي
8.گرانيت
9.سنگ لوح
10.سنگ آبي يا خاكستري

براي زيبا ترين باغ ويلاها در اطراف تهران  استفاده از تمامي امكاناتي كه در بالا ذكر شده ميتوانيد با مشاوران ملك بين و متخصصين مجرب ما در اين زمينه تماس حاصل فرمائيد تا ما بتوانيم در خريد باغ ويلا در غرب تهران شما را راهنمايي نمائيم.

منبع: جام جم آنلاين

معرفي كامل انواع لنيارد

۲ بازديد

لنياردهاي ايمني، سيم يا طناب هايي هستند كه براي ايمن سازي ابزار كار شخصي و ساير تجهيزات سبك با بدن كاربر براي جلوگيري از گم شدن و افتادن تصادفي مورد استفاده قرار مي­گيرند، به ويژه هنگام كار در ارتفاعات يا بر روي يك منطقه كه زير آن دريا قرار دارد. لنيار ها معمولاً در گردن، شانه ها، كمر و مچ دست كاربر پوشيده مي­شوند. همچنين مي­توان آن ها را به طور موقت در اتصالات برج، نردبان، دكل، تير، نرده و سقف و غيره محكم كرد.

لنياردهاي ايمني از دسته اي طناب ساخته مي­شوند كه عمدتا از الياف مصنوعي بافته شده مانند نايلون، چرم يا سيم و ساخته شدند. تسمه هاي ايمني قبلاً توسط پرسنل نيروي دريايي و غواصاني كه در دريا كار مي­كردند استفاده مي­شد. افسران و سربازان نيز از تسمه هاي چسبان استفاده مي­كردند تا سلاح هاي شخصي خود را به بدن محكم كنند تا ترس از دست دادن آنها در ميدان جنگ كاهش يابد. در روزهاي مدرن، اين وسايل به طور گسترده اي توسط كارگراني كه در ارتفاع بالاي زمين كار مي­كنند مورد استفاده قرار مي­گيرد.

خطرات سقوط فراوان و متنوع هستند، بنابراين محافظت در برابر آنها دشوار است. هر موقعيتي متفاوت است و كارفرمايان بايد كاركنان خود را از لحاظ ايمني تجهيز كنند.

نكات خريد لنيارد

اگر به نوعي با گرما سر و كار داريد، براي مثال جوشكاري، برش مشعل، بايد از مدلي استفاده كنيد كه در برابر گرما مقاوم باشد.

آيا شرايطي پيش مي آيد كه شما نياز به تغيير از يك نقطه لنگر به نقطه ديگر داشته باشيد؟ در اين صورت، ممكن است لازم باشد از يك بند دو پا استفاده كنيد تا هنگام انتقال، خود را در معرض سقوط قرار ندهيد.

انواع لنيارد

به طور كلي لنياردها به دو دسته عمودي و افقي تقسيم مي­شوند.

· لنيارد عمودي: در اين نوع شما مي­توانيد از سيم هاي بكسل يا طناب هاي استاتيك استفاده كنيد.

· لنيارد افقي: از طناب هاي سه رشته، استاتيك و تسمه اي مي­توان در اين مدل استفاده كرد. البته در صورتي كه نكات ايمني را رعايت كنيد.

-لنيارد شوك گير

در هنگام سقوط ناگهاني براي جلوگيري پاره شدن طناب و آسيب ديدن استخوان ها و نواحي حساس، شوك گير تعبيه شده است. اگر فرد سقوط كند و وزن او بيش از حد باشد، اين شوك گيرها كه نوعي ايربگ مي­باشند فعال شده و نمي­گذارند كه حادثه ناگوار رخ دهد.

-لنيارد دو شاخه

لنياردهاي دو شاخه يا از طناب هاي پروپيلن ساخته شدند و قطري حدود 14 ميلي متر دارند. همچنين از كارابين بيضي شكل و ابزار ابسوربر تشكيل شدند. در صنعت هايي مانند ساختمان و اسكلت سازي، برق و مخابرات بسيار مورد استفاده قرار مي­گيرد.

-لنيارد دو شاخه كشي

اين مدل داراي ايمني بيشتري است و مناسب تكنسين هايي كه عموما در معرض خطر هستند، كاربرد دارد.

در اين مدل سعي شده تا از مزاحمت براي افراد جلوگيري شود و تسمه ها جمع شدند و به شكل كش مي­باشند. از ضربه خوردن استخوان ها در صورت سقوط جلوگيري مي­شود.

-لنيارد موقعيتي

اين لنيارد كمترين ميزان انعطاف پذيري را ارائه مي­دهد. طول آن ها ثابت است و طوري طراحي شدند كه شما را در جاي خود نگه دارند، نه اينكه از سقوط جلوگيري كنند. هنگام مونتاژ ميلگرد براي ديوارهاي بتني ريخته شده در محل، آن ها را در حال استفاده مكرر خواهيد ديد. براي برخي، اين تنها تسمه هايي است كه بايد در بالابر بوم استفاده شود

حتي اگر تعيين كرديد كه از چه نوع بندي مي­خواهيد استفاده كنيد، تصميم شما به همين جا ختم نمي­شود. لنياردها از مواد مختلف ساخته شدند. در حالي كه بسياري از لنياردها تار نايلوني دارند، بقيه كولار يا طناب سيمي هستند. از ديگر نكات هنگام خريد، بايد دقت كنيد كه استاندارد en و ce داشته باشند.

-لنيارد تك شاخه

تك شاخه ها يا همان لنيارد I كه همانند دو شاخه از پروپيلن در قطر 14 ميلي متر ساخته مي­شوند. از كارابين و ابسوربر و طناب سه رشته نيز در آن ها استفاده مي­شود.

اين لنيارد به صورت معمول يك و نيم متر طول دارد و هنگامي كه فشرده شود طول آن به 2 متر خواهد رسيد و از دوام بالايي برخوردار هستند. كار كردن با آن ها بسيار راحت بوده و در هنگام صعود، مزاحمتي براي شما ايجاد نمي­كنند.

-لنيارد پي وي سي

در اين لنيارد از دو سر طناب پي وي سي استفاده شده است كه نوعي ابريشم مي­باشد. مخصوص كار هاي تخصصي مي­باشد و كارايي هاي متفاوتي دارد. همچنين در قطر 14 ميلي متر توليد مي­شوند.

-لنيارد وبينگ

يك لنيارد همه كاره كه تك شاخه اي مي­باشد و داراي شوك گير است. از ابسوربر و كارابين تشكيل شده است كه قسمت اتصال دهنده آن در قسمت تسمه است. از ويژگي هاي ديگر آن تسمه هاي 2 تا 3 سانتي متري با قابليت ريگلاژي بودن است. تسمه ها را مي­توانيد تغيير سايز دهيد و موقعيت آن ها را نيز جا به جا كنيد.

-لنياردهارو

يك لنيارد 150 سانتي متري كه دو شاخه مي­باشد و از شوك و ابسوربر تشكيل شده است. همچنين از كارابيني هم جنس آلومينيوم درست شده است.

-لنيارد دو بازو

يك لنيارد دو شاخه است كه تا 150 سانتي متر قابليت تنظيم دارد. از شوك گير آلومينيومي درست شده كه باعث مي­شود نسبت به مدل هاي ديگر سبكتر باشد و كار كردن با آن راحت تر باشد.

-لنيارد قلاب بزرگ

اين لنيارد را مي­توان بر روي انواع داربست ها و تكيه گاه ها نصب كرد و به دليل اينكه از فولاد سبك ساخته شدند كار كردن با آن ها سخت نمي­باشد.

منبع: تدبير 24

همه چيز درباره برانكارد

۳ بازديد
هنگامي كه صحبت از وضعيت اضطراري مي­شود، برانكارد مي­تواند يكي از تجهيزات ارزشمند باشد. مجموعه‌اي از برانكارد‌ها هستند كه براي حمل و نقل ايمن فرد براي دريافت خدمات درماني مناسب مي‌باشند. برانكارد تنها چيزي است كه در صورت آسيب ديدگي فرد و نياز به تخليه فوري مورد نياز است.

هنگامي كه صحبت از وضعيت اضطراري مي­شود، برانكارد مي­تواند يكي از تجهيزات ارزشمند باشد. مجموعه اي از برانكاردها هستند كه براي حمل و نقل ايمن فرد براي دريافت خدمات درماني مناسب مي باشند . برانكارد تنها چيزي است كه در صورت آسيب ديدگي فرد و نياز به تخليه فوري مورد نياز است.

از انواع برانكارد مي­توان به برانكارد تاشو آلياژ آلومينيوم، برانكارد تشييع، تخته ستون فقرات، مخزن شناور، برانكارد نجات چند منظوره، تخت اضطراري، بارگيري خودكار برانكارد آمبولانس، برانكارد سبد ضد زنگ و... اشاره كرد.

  • برانكارد مخصوص ستون فقرات

اين تخته ستون فقرات با كمربندهاي ايمن از مواد پلي اتن ساخته شدند و از استحكام سايش برخوردار است. همچنين مي­تواند به عنوان يك وسيله شناور استفاده شود. مي­توان از آن با سر بي حركت همزمان استفاده كرد. اين عمدتا براي بيمارستان ها، ورزش ها، آمبولانس ها و خارج از منزل براي حمل بيماران و مجروحان استفاده مي­شود.

  • برانكارد تاشو

برانكارد تاشو از مواد آلياژ آلومينيوم با مقاومت بالا و مواد چرم ضد آب ساخته شده است. اين برانكارد را مي­توان به صورت عرضي و طولي، با دسته انعطاف پذير، برش دهنده و كيف دستي تا كرد. از ويژگي هاي آن مي­توان به وزن سبك، قابل حمل، حمل آسان و استفاده ايمن اشاره كرد. اين دستگاه عمدتا در حمل بيماران و مجروحان براي بيمارستان ها، مراكز اورژانس و ميدان نبرد استفاده مي­شود.

  • برانكارد مخصوص آمبولانس

برانكارد مخصوص آمبولانس از لوله هاي ضخيم با آلياژ آلومينيوم با مقاومت بالا ساخته شده است. سطح تخت از كوسن فوم دار و پشت قابل تنظيم ساخته شده است و باعث مي­شود زخمي ها احساس راحتي كنند. اين دستگاه بسيار راحت است و يك نفر كافي است تا بيمار را با اين برانكارد به ماشين آمبولانس بفرستد. پايه هاي تاشو مكانيكي توسط دسته هاي دو سر برانكارد كنترل مي­شوند. هنگام بارگيري در خودرو مي­توان پاها را به طور خودكار زير برانكارد تا كرد. همچنين مي­توانيد برانكارد را هنگامي كه روي ماشين آمبولانس هستيد توسط دستگاه هاي ثابت قفل كنيد. اين نوع برانكارد با وزن سبك، دوام بالا، استفاده ايمن و آسان توليد شدند.

برانكارد نجات آلومينيومي پنبه اي تاشو

اين برانكارد قابليت تا شدن را دارد و به راحتي امكان ذخيره و حمل آن را فراهم مي­كند. اين برانكارد علاوه بر قابليت تا شدن، داراي بندهايي است كه سريع رها مي­شوند و باعث مي­شود قاب آلومينيومي به سرعت در موقعيت خود قفل شود و يك برانكارد قوي و محكم ايجاد كند.

از قاب آلومينيومي و فولاد گالوانيزه درست شده است و تا وزن ۳۰۰ كيلوگرم را قادر خواهد بود تحمل كند.

  • برانكارد نجات تاشو فولادي ضد زنگ

اين برانكارد با قاب فولاد ضد زنگ ساخته شده است. همان مزاياي ذخيره سازي و حمل و نقل عالي برانكارد آلومينيومي پنبه اي را ارائه مي­دهد. با اين حال، اين برانكارد توانايي نجات تعليق را از مكان هاي عمودي يا شيب دار در اختيار كاربران قرار مي­دهد. با يك قاب محكم ساخته شده است كه مي­تواند به دو قسمت تقسيم و تا شود و حمل و نقل و ذخيره سازي آسان را ممكن مي سازد.

خط فولادي ضد زنگ ساخته شده، چندين نقطه جابجايي را فراهم مي­كند كه اين امر حمل و نقل را در مواقع ضروري براي حمل بارهاي سنگين آسان مي­كند. اين برانكارد نجات به دليل قابليت تنظيم مجموعه چهار توري بند و چهار كمربند ايمن عليت قابل تنظيم، امكان نجات معلق را از مكان هاي عمودي يا مايل به كاربران فراهم مي­كند. عرض باريك و انتهاي گرد باعث مانور بيشتر در مكان هاي باريك مي­شود. هچنين توانايي حمل بار تا ۱۰۰۰ كيلوگرم را دارد.

  • برانكارد قابل حمل

اين برانكارد به طور خاص براي شرايط دشواري كه هنگام خروج مصدوم از يك فضاي محدود ايجاد مي­شود، توليد شده است. طراحي عميق دور تا دور، محافظت از ضربه را براي قسمت هاي مهم سر و تنه فراهم مي­كند. اين برانكارد همچنين داراي مهار مصدوم يكپارچه براي موقعيت يابي موثر و اتصال در مكان هاي دشوار است. برش هاي دسته اي مانور باعث سهولت در استفاده مي شوند و همچنين يك مهار تلفات مجزا با بندهاي قفسه سينه و ساق پا و دوبل سريع رنگي و بندهاي مهار فوق العاده بلند براي قرار دادن و اتصال موثر در مكان هاي دشوار وجود دارد. اين مدل بيشتر در مناطق كوهستاني كه حمل و نقل بسيار دشوار است استفاده ­مي­شود. مهار طناب قابل تنظيم از قبل نصب شده، طراحي و توليد شده، داراي حلقه اتصال و اتصالات پيچ و تاب است. همچنين قابليت اتصال پايه چهار نقطه اي براي متصل كردن به سيستم هاي عمودي بلند كردن، پايين آوردن يا نگه داشتن به صورت معلق دارد.

خريد برانكارد

اگر به دنبال خريد برانكارد از يك فروشگاه معتبر هستيد پيشنهاد ما به شما فروشگاه " تجهيزات ايمني ايران" است كه در زمينه انواع تجهيزات حفاظت فردي، تجهيزات ايمني كار در ارتفاع و... بسيار فعال است و آماده خدمات رساني به مشتريان خود مي‌باشد.

منبع: بازارنيوز